Lees hier alle reacties die achtergelaten zijn. Wilt u ook een reactie achterlaten?
Bent u het helemaal met iemand eens, of wil u er juist iets op aanmerken? Door op de titel te klikken, kunt u de mening van een ander ook delen op sociale media.
Einde ……
Helaas, einde XS4ALL, einde ‘XS4ALL moet blijven’.
Dank aan alle (mede)strijders, op naar Freedom Internet!!
Het is niet anders, in Vrijheid tot ziens bij de nieuwe ‘toegang voor iedereen’
Rustig bezig met migreren
Een aantal weken ben ik al bezig met het opzetten en migreren van mijn e-mail adressen. Nu Freedom ook het aanbod deed voor een domeinnaam bij het founding membership, heb ik daar goed gebruik van gemaakt. Dus de keuze van… Lees hele bericht of deel deze mening “Rustig bezig met migreren”
Migratie ervaring
Ik heb een nieuw mailadres met eigen domein bij Freedom.nl opgezet.
Nu ben ik bezig al mijn …@xs4all.nl logins om te zetten naar mijn nieuwe mailadres.
Bij 9 van de 10 bedrijven gaat dat recht toe recht aan… Lees hele bericht of deel deze mening “Migratie ervaring”
XS4all blijft reactie
Onderstaande mail heb ik naar info@xs4all.nl gestuurd. Dit naar aanleiding van de mail XS4ALL blijft voor bestaande klanten bestaan. Ls, Denkt u nu echt dat uw klanten lijden aan een hersenvernauwing.
U communiceert dat de merknaam blijft, maar dat… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4all blijft reactie”
Plan B succes ermee!
Hoop dat klanten en medewerkers plan B volgen en steunen.
Op naar Freedom met de egards voor xs.
KPN kan onmogelijk hetzelfde blijven bieden onder dezelfde noemer
Als ik nu XS4all belt, omdat mijn Netflix niet goed streamt op mijn televisie, dan wordt ik zoveel mogelijk geholpen om uit te zoeken waar het probleem zit. En doorverwezen naar de juiste plek voor een oplossing van dit probleem.… Lees hele bericht of deel deze mening “KPN kan onmogelijk hetzelfde blijven bieden onder dezelfde noemer”
Freedom.nl Privacy???? Maar 1 mailbox en de alias bevat mijn account naam.
Allereerst feliciteer ik jullie en ons zelf met de succesvolle crouwdfund actie.
Natuurlijk heb ik vandaag direct een poging gedaan om mij als founding member aan te melden bij freedom.nl. Tot mijn ontsteltenis zie ik op freedom.nl dat mail… Lees hele bericht of deel deze mening “Freedom.nl Privacy???? Maar 1 mailbox en de alias bevat mijn account naam.”
Pair-Bonding
In de podcast bij Angry Nerds maakte Anco Scholte ter Horst duidelijk dat aansluiting via Pair-Bonding er voorlopig niet in zit en dat is heel erg jammer. Om op mijn locatie een redelijke snelheid te kunnen leveren heeft XS4ALL een… Lees hele bericht of deel deze mening “Pair-Bonding”
overstappen
Ja, ik overweeg over te stappen.
Bij Angry Nerds hoorde ik dat je maandag gelijk een e-mailadres kunt krijgen.
Ik hoop zo dat er ook een alias mogelijk is, want ik wil echt niet gaan e-mailen met mijn… Lees hele bericht of deel deze mening “overstappen”
Voor crowdfunding te laat helaas, wordt zeker founding member!
Door alle drukte te laat om mee te doen, eind bedrag heel snel gehaald, ook een goed teken dat er vele dit initiatief steunen en er vertrouwen in hebben. 11-11 staat in mijn agenda om founding member te worden.
… Lees hele bericht of deel deze mening “Voor crowdfunding te laat helaas, wordt zeker founding member!”
Niet nog eens!
Toen we eens verhuisden kon ik niet anders dan (tijdelijk) overstappen naar KPN. Zij weigerden het glasvezelnetwerk open te stellen voor Xs4All. Na een jaar werd dat toch gedaan. Onmiddellijk terug naar Xs4All. Daarvan was ik vanaf hun geboorte abonnee… Lees hele bericht of deel deze mening “Niet nog eens!”
Vol verwachting …
Zelfs de periode is de juiste. Vol verwachting klopt mijn hart … Helaas op dit moment alleen beperkt xs4all lid (pack abonnement.)
Maar zodra het alternatief er is, wordt ik “founding member.”
Het wachten is nu even op… Lees hele bericht of deel deze mening “Vol verwachting …”
Reactie
Bent u ook zo benieuwd wat voor wervende nieuwsbrief we binnenkort van de heer Jörg Kramer gaan krijgen?
Nooit naar KPN
Beste KPN
Nooit zal ik overstappen naar KPN. Ik ben al vanaf het begin bij de beste provider van Nederland, zelfs toen het nog DEMON was. Als u, uw vergissing doorzet zal ik gelijk overstappen naar de nieuwe xs4all… Lees hele bericht of deel deze mening “Nooit naar KPN”
Al jaren een xs4all e-mailadres
Ook ik ben een gebruiker van het eerste uur. De tijd dat er nog moest worden ingebeld met een modem. Op mijn advies hebben mijn schoonouders, mijn dochter en mijn zoon inmiddels ook een xs4all aansluiting. Door mijn ervaring bij… Lees hele bericht of deel deze mening “Al jaren een xs4all e-mailadres”
De metamorfose
Een geelzwarte vlinder ontpopt en laat een leeg groen coconnetje achter zich. Vliegensvrij van bloem naar bloem laat hij het floreren. Het landschap is mooi, nog veel mooier dan het ooit al eens was.
xs4all, xs4life
al sinds het eerste uur lid van xs4all, ja ik heb nog een 4 cijferig klant nummer met nullen!
en iets wat ik zeker zal blijven, ooit een keer een weekje een andere provider geprobeerd maar die ging weer… Lees hele bericht of deel deze mening “xs4all, xs4life”
Fijn gevoel om ergens terecht te kunnen
De afgelopen maanden ben ik al aan het rondkijken geweest naar alternatieven voor XS4ALL. Blijkbaar zijn er ook energiebedrijven die internet aanbieden, maar IPV6, een vast IP, reverse DNS en inkomend poort 25, zou best wel eens teveel gevraagd kunnen… Lees hele bericht of deel deze mening “Fijn gevoel om ergens terecht te kunnen”
Nieuwe naam: ALL4XS
Ideetje voor een nieuwe naam: ALL4XS, want dat is waar het nu op aankomt. Ik meld me aan!
Een ongelooflijk en verdiend succes!
De crowdfund-actie is nog geen 48 uur live en er is ruim € 2.000.000,- binnengehaald. Dat is waarschijnlijk één van de meest succesvolle crowdfunds ooit. En dat heeft een betekenis: ruim 2.500 mensen willen dus gemiddeld meer dan € 800,-… Lees hele bericht of deel deze mening “Een ongelooflijk en verdiend succes!”
Start xs4all2.0
Met meer dan 2 miljoen euro in kas, is het voor mij wel duidelijk. Stop met alle negatieve energie te stoppen in KPN.
Start xs4all2.0
Dag KNP….. Plan B het kan niet anders!
Het is woensdagochtend de twee miljoen euro grens is reeds gepasseerd. Wat een succes! Ik denk dat de “rest van Nederland” niet meer aan bod komt (de aftrap volgende week maandag kan, zo lijkt het, worden geschrapt). Als het nog… Lees hele bericht of deel deze mening “Dag KNP….. Plan B het kan niet anders!”
Dik 1,5 miljoen euro in 24 uur meneer Joost Farwerck.
Wat een geweldig succes voor het actie team van “XS4ALL moet blijven”.
Wat een beloning voor al die inspanningen. Wat een geweldige achterban die XS4ALL een warm hart toedraagt en bereid is zoveel geld te riskeren.
Dat geeft… Lees hele bericht of deel deze mening “Dik 1,5 miljoen euro in 24 uur meneer Joost Farwerck.”
Tot op de launch party
Ik hoop zo ondertussen dat Plan B gewoon tot Plan A gepromoveerd zal worden. Corporate KPN zou misschien op de korte termijn concessies willen doen, maar helaas is mijn ervaring dat er dat op de langere termijn de poten toch… Lees hele bericht of deel deze mening “Tot op de launch party”
gestort, let’s go4independence
We moeten er weer voor gaan, alleen met onze steun voor plannen om op eigenzinnige wijze zelfstandig te blijven kun je een verschil maken. Niet alleen voor de internet maatschappij maar ook om tegemoet te komen aan normen die werkelijk… Lees hele bericht of deel deze mening “gestort, let’s go4independence”
Ik wil van mijn geld af!
Elk uur dat deze dag weer verder is betrap ik mezelf er op dat ik onrustiger wordt. Heb ik het mailtje gemist, werkt mijn mailadres nog wel goed?
Ik ben zo’n beetje ieder uur mijn mail aan het checken… Lees hele bericht of deel deze mening “Ik wil van mijn geld af!”
Steun de crowdfundactie!
Alleen met voldoende steun aan de crowdfundactie gaat het fantastische initiatief lukken. Daarom ga ik op 4 november 1.000 euro storten.
Wie volgt?
Licht op groen!
Zojuist €250 gereserveerd zodat ik direct plan B van “XS4ALL Moet Blijven” kan ondersteunen! De ultieme lakmoesproef voor onze solidariteit met het oorspronkelijk gedachtengoed van XS4ALL.
Wij zijn klaar om founding member te worden!
Wat fijn om te horen dat Plan B wordt doorgezet! We wachten af op de mail om direct founding member te worden!
Word allemaal founding member.
Als een ieder die de petitie heeft ondertekend lid wordt is de nieuwe provider te realiseren.
50000 handtekeningen zou betekenen 50000 x €50 = €2.500.000 . Het gewenste startbedrag.
Hopelijk doet iedere ondertekenaar dat!
Ik word in… Lees hele bericht of deel deze mening “Word allemaal founding member.”
Plan B: uitstekend idee!
Voor geen goud naar KPN, echt niet!
Ik wacht tot de 5e en word dan heel graag een van de Founders. Dank voor al het werk en de berichten.
Bericht aan de heer Kramer
Geachte heer Kramer, XS4All nog verder op laten gaan in KPN is als Mercedes verder laten gaan onder het merk Smart… Door het wegnemen van het merk XS4All zal niet alleen voor de klant maar ook voor de medewerkers veel… Lees hele bericht of deel deze mening “Bericht aan de heer Kramer”
Wacht niet langer..neem het heft in eigen hand en lanceer plan B!
Laat plan B maar doorkomen! De arrogantie van de top van KPN begint me steeds meer tegen te staan. Ik ben bang dat de gang naar de rechter niet tot een positief resultaat gaat leiden. De rechter zal zich niet… Lees hele bericht of deel deze mening “Wacht niet langer..neem het heft in eigen hand en lanceer plan B!”
Fijn te horen dat het alternatief onderweg is.
Ik moet er niet aan denken naar KPN over te moeten gaan.
Wij werden geconfronteerd met een storing in de glasvezel verbinding.
De helpdesk van xs4all zag heel snel dat er een storing was. Er werd een monteur… Lees hele bericht of deel deze mening “Fijn te horen dat het alternatief onderweg is.”
Kom maar op met plan B!!!
Ik was het met bijna alle voorgaande testimonials eens maar naar aanleiding van de reactie van “My 50 cts” wil ik toch nog even reageren. Inderdaad wil ik, in plaats van een volgzame koe, als mens behandeld worden. Ik ben… Lees hele bericht of deel deze mening “Kom maar op met plan B!!!”
Het wordt dus plan B…
Reken maar dat ik deze actie ga steunen! Het feit dat met deze ronduit domme actie van KPN een mooi merk en extreem goede provider verloren zal gaan is echter niet mijn hoofdreden om dit te doen. Ik zit al… Lees hele bericht of deel deze mening “Het wordt dus plan B…”
Zo gauw XS4ALL geheel en
Zo gauw XS4ALL geheel en al door KPN wordt overgenomen weet je zeker dat de klantgerichtheid en de klantenservice een grote ramp wordt. Ben enkele jaren “klant ” geweest bij KPN en dat was een groot lang drama en tranendal…
Overstappen
Als het tarief hetzelfde blijft, ben ik weg. De dienstverlening zie ik niet hetzelde blijven. Ik heb vanuit het verleden totaal geen vertrouwen in KPN.
Brief aan Jorg Kramer
Naar aanleiding van het bericht van Jorg Kramer heb ik hem geantwoord: Geachte heer Kramer, Onderstaand bericht, dat ik uit uw naam ontving, is -om één van de gezegdes van Van Kooten en De Bie weer eens goed te kunnen… Lees hele bericht of deel deze mening “Brief aan Jorg Kramer”
Steun financiering plan B!
Kom maar door met de crowdfunding ter financiering van plan B!
Als alle potentiële overstappers meedoen dan versoepeld dat de financieringsaanvraag bij de grootbanken!
Ik dacht het niet!
Ik kreeg, zoals denk ik iedere XS4ALL klant, een heel vriendelijk mailtje van Jörg Kramer, de chef van XS4ALL. Poeslief. Hij belooft zijn stinkende best te doen XS4ALL geruisloos op te laten gaan in KPN. Ik snap niet waarom hij… Lees hele bericht of deel deze mening “Ik dacht het niet!”
BOOS!!!
Van begin af erg boos! KPN, blijf met je takken van ‘ons’ XS4ALL af. Er is momenteel GEEN alternatief. Kom maar op met plan B. Ik ben erbij. Als er actie nodig is dan hoor ik het graag.
Nieuwe naam
mochten jullie een nieuwe naam nodig hebben voor plan B, dan stel ik voor: xs4ever.nl
Hou vol!
Ik wil even mijn bewondering en waardering uitspreken voor alle mensen die zich belangeloos inzetten om XS4ALL in de lucht te houden. Minder sympathie heb ik voor de starre houding van KPN waaruit keer op keer blijkt dat het gaat… Lees hele bericht of deel deze mening “Hou vol!”
Wij zijn er klaar voor
Hoe snel kunnen we ons aanmelden als klant voor de nieuwe provider? Wij zijn er klaar voor, kom maar op met Plan B!
Plan B beter dan plan A?
Willen we zo langzamerhand niet gewoon plan B liever dan plan A? Als kpn werkelijk niet snapt wat de rol is van het internet in een moderne maatschappij (en dat komt tot nu toe erg hard naar voren in interviews… Lees hele bericht of deel deze mening “Plan B beter dan plan A?”
KPN luistert niet; door naar plan B
Intussen is het wel duidelijk; KPN wil geen XS4ALL, alleen maar eenheidsworst voor iedereen.
……dus, wanneer/waar/hoe kan ik me aanmelden bij de nieuwe XS4ALL?
Nutteloos voor startend klein bedrijf of hobbyist
KPN kan niet leveren wat XS4All levert; Ik heb al 10 jaar lang intensief gebruik gemaakt van allerlei interne diensten, van hun shellservers en nieuwsgroepen, tot een subnet van 8 IP addressen aan te vragen, en uiteraard maak ik uitgebreid… Lees hele bericht of deel deze mening “Nutteloos voor startend klein bedrijf of hobbyist”
Hoe KPN klanten bij XS4ALL bedient zouden worden…
Laat ik voorhand zeggen dat de mevrouw die aan de lijn kreeg bij 0800-0402 niet veel kon doen (protocol volgen). Maar dit is een juweeltje hoe je ziet dat KPN procedures uiteindelijk zorgen dat de klant een ruk ervaring heeft.… Lees hele bericht of deel deze mening “Hoe KPN klanten bij XS4ALL bedient zouden worden…”
Juist nu overstappen naar XS4all!
Om een signaal af te geven aan KPN, stap ik juist nu over van Telfort naar XS4all. Was altijd enorm tevreden over XS4all, maar om financiele redenen ooit over gestapt naar telfort. Nu KPN ook met telfort gaat stoppen een… Lees hele bericht of deel deze mening “Juist nu overstappen naar XS4all!”
Slecht plan van KPN
Wat een slecht plan van KPN! Hun beste provider-merknaam om zeep brengen en de klanten van Xs4all in onzekerheid brengen over de toekomstige kwaliteit van de dienstverlening. Met name die van de uitstekende helpdesk waar ik al ruim 30 jaar… Lees hele bericht of deel deze mening “Slecht plan van KPN”
Veel succes voor de plannenmakers
Ik wens de mensen die plannen maken voor een alternatief heel erg veel succes. Ik hoop echt dat het er komt. Naar mijn mening gaat het vooral om internet verbindingen, colocatie, en goede techneuten. Sommige diensten zouden (voorlopig?) bij specialisten… Lees hele bericht of deel deze mening “Veel succes voor de plannenmakers”
Service en stabiliteit
Tot mijn spijt moet ik toegeven dat ik me tussendoor heb laten overhalen om naar een specifiek “thuis” product, binnen 3 maanden meer storingen en administratieve ellende gehad, dan alle 5 de jaren daarvoor bij XS4All, na verlopen van het… Lees hele bericht of deel deze mening “Service en stabiliteit”
Adieu XS4ALL.
Vanmorgen ontvingen wij een mail met een bericht van XS4ALL. De manier waarop het management van XS4ALL de opheffing presenteerde met de opmerking “Het management van XS4ALL heeft de conclusie getrokken dat XS4ALL op laten gaan in KPN de beste… Lees hele bericht of deel deze mening “Adieu XS4ALL.”
Mentaliteit
XS4all had vroeger de mentaliteit “samen mooi internet maken”. In tweede instantie moest er geld verdiend worden, helemaal prima anders kun je niet bestaan.
Maar bij KPN is de prioriteit omgekeerd, net als bij alle andere pittige providers. De… Lees hele bericht of deel deze mening “Mentaliteit”
Actie.
Zou het niet mooi zijn als alle leden van xs4all massaal weg zouden gaan bij KPN door bij een inlijving een andere provider te kiezen? Misschien kan het huidige xs4all een nieuwe opstarten?
Eerst Demon, nu XS? Nee!
XS4All en Demon (én de DDS!) zijn mijn geboorteplaatsen op het internet. Ik kén dus geen ander internet: stabiele performance, degelijke techniek en een betrouwbare helpdesk zonder commerciële fratsen. Dat dat met XS zou verdwijnen – intussen 100% afhankelijk van… Lees hele bericht of deel deze mening “Eerst Demon, nu XS? Nee!”
Kpn faalt aan alle kanten, zelfs met nieuwe simkaart
Had een nieuwe simkaart nodig ivm nieuwe telefoon.
Bij de kpn winkel vroegen ze mijn telefoonnummer en tikte dat in in de computer. Daarna lazen ze van het scherm af hoe ik heette en waar ik woonde. Ik hoefde… Lees hele bericht of deel deze mening “Kpn faalt aan alle kanten, zelfs met nieuwe simkaart”
Technisch hoogstaand, betrouwbaar en menselijk,
Technisch hoogstaand, betrouwbaar en menselijk, dat typeert voor mij XS4ALL. En ook nog eens een veilige haven in een landschap van toenemende surveillance. Accepteren van omzetting naar KPN zou voor mij voelen als verraad van deze waarden. Dat de mogelijke… Lees hele bericht of deel deze mening “Technisch hoogstaand, betrouwbaar en menselijk,”
Bijzonder, Xs4All is meest winstgevend, toch 2,50€ meer gaan betalen!
Zoals de titel goed aangeeft moeten de Xs4all abonnees 2,50€ meer betalen, terwijl Xs4All de meest winstgevende afdeling binnen dat rommelige KPN is…
De mensen achter KPN hebben een manier gevonden om zichzelf te verrijken, KPN draait slecht, de… Lees hele bericht of deel deze mening “Bijzonder, Xs4All is meest winstgevend, toch 2,50€ meer gaan betalen!”
crap
Ik krijg nu een prijsverhoging en een nitwit commerciële nieuwsbrief van xs4all. Op een of andere manier wordt mijn sympathie voor xs4all onder de vlag van KPN steeds kleiner. Stiekem hoop ik dat alle overleg met KPN mislukt en dat… Lees hele bericht of deel deze mening “crap”
XS4ALL is internet zoals het bedoeld is
XS4ALL is uniek. Niet alleen is XS4ALL een zeer goede, betrouwbare en stabiele provider met prima verbindingen en waarschijnlijk de beste helpdesk die er is, maar XS4ALL staat voor veel meer. XS4ALL staat voor internet zoals internet bedoeld was en… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL is internet zoals het bedoeld is”
slechte ervaring met k p n
met overstap van k p n planet naar xs4all 6 weken zonder aansluiting gezeten ..met overstap naar 3 in een aansluiting 1 dag zonder aansluiting gezeten…ook in winkel slechte ervaring .. was blij van k p n af te wezen… Lees hele bericht of deel deze mening “slechte ervaring met k p n”
Ongevenaarde support op meerdere vlakken
Ik heb zelf geen XS4ALL aansluiting. Op het moment dat ik een glasvezel aansluiting bij XS4ALL kan krijgen stap ik onmiddellijk over. Waarom? Ik heb regelmatig voor anderen met XS4ALL gebeld. De support medewerkers weten onmiddellijk in te schatten wat… Lees hele bericht of deel deze mening “Ongevenaarde support op meerdere vlakken”
…they drink the sand because they don’t know the difference.
Ik heb enkele jaren geleden de overstap van ’s lands grootste kabelboer naar XS4ALL gemaakt, waar ik na een verhuizing “per ongeluk” was beland. Al had ik 100 km op mijn blote knieën moeten kruipen om er weg te komen,… Lees hele bericht of deel deze mening “…they drink the sand because they don’t know the difference.”
’t gevoel bij KPN weg te moeten
‘we behouden het beste, en dat krijgt u straks bij KPN.’, betekend m.i. “we gaan reorganiseren en dat krijg je dan als ex-klant van xs4all”. De waarheid is verbloemd, geweld aangedaan want wat moet je zonder privacy en service. Wat… Lees hele bericht of deel deze mening “’t gevoel bij KPN weg te moeten”
Goede actie!
Heel goed dat jullie als actiecomité je schouders er onder zetten.
Als het tot een nieuw bedrijf komt dat niet gericht is op economische gewin zou dat geen slechte uitkomst zijn.
Ik doe dan mee, zo nodig ook… Lees hele bericht of deel deze mening “Goede actie!”
1-aprilgrap?
Ik kreeg direct een 1-aprilgrap-gevoel bij de aankondiging dat xs4all als entiteit zou gaan verdwijnen. Dat werd versterkt door de toegenomen xs4all-reclame in vele media. Dit alles kan w.m.b. nog steeds een flauwe en goedkope actie om gratis publiciteit blijken… Lees hele bericht of deel deze mening “1-aprilgrap?”
Standvastigheid in privacybescherming en service
Hou vol en sta ergens voor . Het is de Correspondent gelukt geld in te zamelen om onafhankelijk nieuws te brengen en met succes. Een duidelijke visie over de essentiële taak als provider om ons als klanten veilig en adequaat… Lees hele bericht of deel deze mening “Standvastigheid in privacybescherming en service”
Hou vol!!
Hou vol mensen! Het mooist zou zijn als XS4ALL redelijk zelfstandig kan doorgaan, weliswaar als KPN gelieerd bedrijf. Maar mochten jullie zelfstandig verder moeten, zet dan maar alvast een vinkje achter mijn naam, ik ga mee! Jullie sterkte gewenst, KPN… Lees hele bericht of deel deze mening “Hou vol!!”
Top provider
In de begintijd van XS4ALL zijn wij voor mijn werk in aanraking gekomen met met deze provider.
Toendertijd was het al een snelle en stabiele verbinding met kundige medewerkers. Jarenlang hoorde ik van anderen de problemen bij andere providers… Lees hele bericht of deel deze mening “Top provider”
XS4ALL moet blijven bestaan
Ik ben werkzaam geweest bij xs4all op de helpdesk en vele klanten en monteurs geholpen met klachten en problemen, bij xs4all ben je 1 grote familie zo heb ik mijn tijd ervaren.
Op dit moment ben ik werkzaam als… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL moet blijven bestaan”
Reactie
Mensen, ik ben er natuurlijk.
Alles wat ik kan doen voor de nieuwe incarnatie van de XS feniks (fenikxs4all?), je hoeft het maar te vragen.
Tijd, geld, moeite, coding – alles uiteraard een beetje beperkt, maar gelukkig gegeven.
XS4All moet blijven.
Ben sinds het prille begin van XS4All klant, nooit problemen. Noodgedwongen ivm verhuizing klant van Ziggo geweest. Wat een ellende. Nadat SX4All kon leveren in het gebied, weer snel klant geworden. Zonder problemen, behalve dan de onkunde van de instalateurs… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4All moet blijven.”
Internet historie
Als XS4ALL verdwijnt.
Verdwijnt er een belangrijk stuk Nederlandse internet historie.
Het merk XS4ALL, en de het bedrijf er achter zou daarom gekoesterd moeten worden.
Tevreden maar ondertussen
Hallo, In 2 contracten al bijna 25 jaar zeer tevreden klant. Een Helpdesk waar men veel van kan leren. Bel je als leek of als “geavanceerd” gebruiker nooit gezeur, (mee)denken in oplossingen en problemen binnen 24 uur oplossen ook als… Lees hele bericht of deel deze mening “Tevreden maar ondertussen”
Angst voor tragisch gat in de markt en hoop op plan B
Ik begon als late adaptor met Compuserve. Dat werd ingelijfd door Telfort. Stapte meteen over naar XS4ALL, genoot van de goede techniek en vooral van de mensen die steeds weer zowel mij als hun product perfect begrijpen. Ik werd een… Lees hele bericht of deel deze mening “Angst voor tragisch gat in de markt en hoop op plan B”
XS4All begint eigen internetprovider!!!
‘XS4All begint eigen internetprovider’, lees ik net in de krant. YES! Noteer mij maar vast!
Een A quality provider zoals XS4ALL is absolute noodzaak.
Mijn eerste provider was Casema (hedendaags Ziggo) en dat was een ramp met vaak storingen en een mega slechte helpdesk. Helaas was er toen niets anders. Toen ADSL mogelijk was, was ik in notime bij XS4ALL. Zoals velen al eerder… Lees hele bericht of deel deze mening “Een A quality provider zoals XS4ALL is absolute noodzaak.”
De leugen van Ibarra
Ibarra gewezen op de actie van XS4all Moet Blijven “Dear Marc, I know and I’m following it. our plan is to make the XS4All model bigger within the KPN world. Some people don’t trust KPN could be much better by… Lees hele bericht of deel deze mening “De leugen van Ibarra”
hoe dom kunnen ze zijn bij KPN?
Wie haalt het in z’n bolle kop om een kwaliteits-(dochter)-bedrijf als XS4ALL op te laten in KPN?
Hoe dom kun je zijn? Oh gelukkig… je mag je XS4ALL adres behouden; alsof dat je belangrijkste reden zou zijn om te… Lees hele bericht of deel deze mening “hoe dom kunnen ze zijn bij KPN?”
Grote NEE tegen kpn
Ik wil helemaal geen kpn, ik ben jaren terug van kpn naar xs4all overgestapt omdat de service van kpn helemaal ruk is. Dat begint al met een modem dat kpn software krijgt i.p.v. de fabriekssoftware en daardoor het gebruik en… Lees hele bericht of deel deze mening “Grote NEE tegen kpn”
Laat naam XS4ALL los, begin nieuw high level initiatief from scratch
Deze actie kan gebruikt worden om vanaf 0 een nieuw bedrijf op te richten in de sfeer van voormalige XS4ALL en met de kennis en behoeftes van nu. Het “behoud” van de naam XS4ALL lijkt mij een verloren strijd, waarbij… Lees hele bericht of deel deze mening “Laat naam XS4ALL los, begin nieuw high level initiatief from scratch”
Wat moeten wij zonder XS4ALL
Inderdaad jaren 90 was er alleen KPN telefonie+ADSL.
Toen kwam kabel.
Het KPN compleet pakket was onbetaalbaar.
Dus gekozen voor internet van@home.
Dat werd Ziggo.
KPN was nog niet steeds marktleider en onbetaalbaar.
Uiteindelijk… Lees hele bericht of deel deze mening “Wat moeten wij zonder XS4ALL”
Zo jammer
Best jammer dat er weer een mooi bedrijf met goede service moet verdwijnen. Hoop dat we nog lang van jullie gebruik kunnen maken.
Zeker geen KPN…
Als KPN inderdaad de klanten van XS4ALL inlijft onder de KPN vlag, dan zal ik dat zeker niet mee gaan maken en zorgen dat ik voor dat het zover is de Internet aansluiting naar een andere partij verhuis.
Hopelijk… Lees hele bericht of deel deze mening “Zeker geen KPN…”
KPN weet soms niet wat ze zelf verkopen!
Ik heb bij diverse werkgevers zelf als systeembeheerder en als particulier al jaren gebruik gemaakt van xs4all.nl.
Het inderdaad een No-nonse provider met mensen die weten welke afdeling je bij moet zijn. Heldere voorlichting.
KPN straalt het niet… Lees hele bericht of deel deze mening “KPN weet soms niet wat ze zelf verkopen!”
Vreemde ervaringen met KPN, niet altijd technisch goed uitgewerkt
Ik heb zelf op de helpdesk van bedrijf gezeten dat POS software ontwikkelt. Er kwamen soms klachten binnen dat email niet aankwamen van klanten die een @planet.nl adres nog handen. Dan kwam een factuur verzonden naar een gmail of hotmail.com/live.nl… Lees hele bericht of deel deze mening “Vreemde ervaringen met KPN, niet altijd technisch goed uitgewerkt”
Herken ik hier iets?
Het lijkt wel of ik hier iets herken. U ook?
KLM en Air France?? Wie zal er winnen??
Nooit meer KPN
Ik ben destijds overgestapt naar XS4ALL omdat de service direct aan de klant van de KPN aboninabel slecht was. Er was een probleem omdat men mij “zo maar” had afgesloten. Geen tel had ik het idee dat ik klant was.
Lees hele bericht of deel deze mening “Nooit meer KPN”
mijn mail aan XS4ALL n.a.v. de XS4ALL-Nieuwsbrief (februari 2019)
onderwerp van mijn mail aan XS4ALL: “Verschillende klanten hebben hun zorgen geuit over de plannen” – dat zijn er DUIZENDEN! – mijn kritiek op aanhef Nieuwsbrief XS4ALL Geacht team XS4ALL, Gisteren (13 februari jl.) ontving ik van u per mail… Lees hele bericht of deel deze mening “mijn mail aan XS4ALL n.a.v. de XS4ALL-Nieuwsbrief (februari 2019)”
Geen vertrouwen in KPN
Overgestapt naar xs4all in de tijd dat we nog inbelden met een 56k6 modem, daarna ISDN, ADSL, en nu glasvezel. De overstap naar xs4all was een bewuste keuze. Zeker sinds de ADSL tijd is bijvoorbeeld het vaste IP adres een… Lees hele bericht of deel deze mening “Geen vertrouwen in KPN”
Internet een nutsvoorziening?
Het is onverklaarbaar waarom de overheid een maatschappelijk belangrijk netwerk over heeft gelaten aan het particuliere initiatief.
Internetverbindingen zijn net zo belangrijk als het Drinkwater, Electra en Gas transport allen wel nutsvoorzieningen.
Er moet maar snel een overheidsbeslissing… Lees hele bericht of deel deze mening “Internet een nutsvoorziening?”
XS4ALL / Access for All
In het jaar 2000 ging ik in Zandvoort wonen, daar bleek de enige mogelijkheid om te verbinden met het internet via een analoge of ISDN van KPN.
KPN rolde ook ADSL uit in diverse gemeentes, maar was niet te… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL / Access for All”
Wat nu?
mijn relatie met KPN is kapot, mede dankzij de twee databases die dit bedrijf hanteert. in de KPN winkel de juiste naam adres enz aangegeven en de volgende dag een pakket met de naam en adresgegevens van de buurman 4… Lees hele bericht of deel deze mening “Wat nu?”
Wij hebben e.e.a. gewijzigd, koop maar een andere ISDN kaart
Toen ik het verhaal van Henk Schanssema las, dacht ik, zoiets heb ik ook
Het zal zo rond 2001 zijn geweest. Xs4all had toen al een hele goede naam, maar ja duur hè. Dan bij Planet (KPN) lekker goedkoop,… Lees hele bericht of deel deze mening “Wij hebben e.e.a. gewijzigd, koop maar een andere ISDN kaart”
KPN denkt ermee weg te komen; arogantie dus…
Indien KPN ermee weg denkt te komen en deze actie doorzet is dat waarschijnlijk een hele domme zoveelste actie. Ik en ik hoop, velen met mij, zullen dan in ieder geval KPN de rug toe keren. Hopelijk zijn de fantastische… Lees hele bericht of deel deze mening “KPN denkt ermee weg te komen; arogantie dus…”
Zaken doen met KPN wordt een serieus risico
KPN heft steeds meer providers op. Voor ons is het al de 4e keer in 12 jaar. Na Demon Internet, XMS en Ons Brabant Net ligt nu XS4ALL op het hakblok. En deze keer al 9 maanden na de vorige… Lees hele bericht of deel deze mening “Zaken doen met KPN wordt een serieus risico”
Als provider volgende keer misschien nog activistischer worden?
Hoewel ik het eigenlijk haast niet meer verwacht, zou ik het mooi vinden als XS4ALL(2) blijft. Ik zou het zelfs nog schitterender vinden als ze zich echt *nog* sterker als privacy voorvechters zouden profileren, door ik noem maar wat: e-mail… Lees hele bericht of deel deze mening “Als provider volgende keer misschien nog activistischer worden?”
Onder dat logge KPN wil ik niet verder
De vele pluspunten waarop Xs4all zich onderscheidt zijn legio. In mijn contacten met de provider heb ik altijd aan een paar woorden genoeg. Snel antwoord en probleem opgelost. Dát verwoordt nu die XS in de naam. KPN heeft mij in… Lees hele bericht of deel deze mening “Onder dat logge KPN wil ik niet verder”
Kortzichtig van KPN
Tsja, en dan gaat de tweede internetprovider waar ik voor heb gewerkt, eindigen. Dit keer door onze grote vriend KPN die zogenaamd goede alternatieven heeft, maar niet in de verste verten zo goed is als XS4ALL was in zijn slechtste… Lees hele bericht of deel deze mening “Kortzichtig van KPN”
Wil KPN mij wegjagen als klant?
[aanvallen op personen geschrapt door het comité] Ik ben ooit bij KPN vertrokken ivm de nogal gebrekkige uitvoering van internet DIENST verlening. Via een zeer teleurstellende ervaring by UPC toch bij XS4ALL gekomen dat gelukkig iets anders in elkaar stak… Lees hele bericht of deel deze mening “Wil KPN mij wegjagen als klant?”
Goede raad van een CEO
Ik lees vandaag een stukje van de nieuwe Unilever CEO Alan Jope waar de heer Ibarra misschien nog wat van kan opsteken. “Oude massamodel is definitief voorbij. Massaproducten doen het nog relatief goed. Maar de parels zijn toch vooral de… Lees hele bericht of deel deze mening “Goede raad van een CEO”
Politiek gestuurde keuze
XS4ALL is a pain in the ass. Veel te betrokken en praktiserend in internetveiligheid en privacy. Dit hele xs4all-opheffen lijkt minstens politiek gestuurd. Temeer omdat o.a. Solcon (KPN sinds juni 2017) blijft bestaan. Reden temeer om XS4ALL overeind te houden!… Lees hele bericht of deel deze mening “Politiek gestuurde keuze”
Mijn steun aan de actievoerders/strijders/Jeanne ‘d Arcs
……………….. (Eén van de Jeanne ‘d Arcs van XS4ALL geanonimiseerd) …Ik ben zo boos dat KPN gewoonweg zegt: “We hebben naar jullie geluisterd, maar we gaan het tóch volgens ons eerste plan doen”. Ik moet de eerste leider van een… Lees hele bericht of deel deze mening “Mijn steun aan de actievoerders/strijders/Jeanne ‘d Arcs”
Email adres kpn
Toen ik begreep dat KPN xs4all met de gebruikelijke “motieven” wil stoppen, wilde ik een email sturen naar KPN, zoals ik dat bij info@xs4all.nl gewend ben. Geen adres te vinden! dat is mijn eerste ervaring met die club. Als ze… Lees hele bericht of deel deze mening “Email adres kpn”
Advies voor de KPN
Advies voor de KPN met de beoogde
KPN premium dienstverlening: Maak een nieuw logo
en zing een lied
en doe al het andere niet.
Wellukuh lampuh branduh er bij u, meneer?
Het moet zo rond 2003 zijn geweest. Mijn ADSL verbinding haperde af en toe. De indruk bestond dat er een instelling in het netwerk van KPN was aangepast. Met XS4ALL gebeld. “We kennen het probleem, meneer. Uw vermoeden klopt, het… Lees hele bericht of deel deze mening “Wellukuh lampuh branduh er bij u, meneer?”
XS2all
Voor KPN is het nu een prestigeslag geworden; ze zitten in de loopgraaf en XS4all moet en zal nu verdwijnen. Er is een plek voor een nieuw XS4all – als ze weer de horzel kan zijn; zoals de Postbank vroeger… Lees hele bericht of deel deze mening “XS2all”
Kwaliteit of Kwantiteit
bericht aan kpn:
Hallo, Na jarenlange ellende met jullie service en valse beloftes ben ik in oktober 2019 overgestapt naar xs4all. Willen jullie echt de klanten terugzetten naar de middeleeuwen? dit is een schandalige manier van handelen en ik… Lees hele bericht of deel deze mening “Kwaliteit of Kwantiteit”
Misleiding door KPN
KPN beweert dat er voor de klant niets zal veranderen bij het opdoeken van XS4ALL. Dit is overduidelijk kletskoek, zoals ook blijkt uit talrijke reacties.
In Nederland geldt een verbod op misleidende reclame. Kan KPN wellicht worden aangeklaagd bij… Lees hele bericht of deel deze mening “Misleiding door KPN”
KPN? Dan nog liever off-line!
Al klant bij XS4All sinds het inbeltijdperk; eerste modem was een 28k8…en gedurende al die jaren geen enkele klacht over XS4All. KPN daarentegen… Ergens begin deze eeuw is de KPN factuur -ik betaalde toen aan XS voor toegang, maar aan… Lees hele bericht of deel deze mening “KPN? Dan nog liever off-line!”
Kwaliteit
Heb al vele jaren een XS4all abonnement. Weet dat ik niet de laagste prijs betaal, maar voor mij telt vooral de kwaliteit van het internet en de prima service van de helpdesk. Als KPN de zaak opheft ben ik gevlogen.… Lees hele bericht of deel deze mening “Kwaliteit”
KPN geeft niets om personeel.
Toen ik in 1988 begon bij KPN waren er ruim 40.000 personeelsleden. Door technische ontwikkelingen en tientallen reorganisaties is dat nu nog geen 8000. Zelf ben ik in 2009 op straat gezet. Ben toch bij XS4ALL gebleven omdat ze de… Lees hele bericht of deel deze mening “KPN geeft niets om personeel.”
KPN4all
Is het geen beter idee om alle KPN kanten te laten instromen bij XS4ALL? Dan heeft KPN meteen zijn hoofddoel bereikt: al het goede van XS4al voor KPN-klanten.
Het vertrouwen is weg
Het vertrouwen is weg. De techniek blijft. Dat KPN dat kan heeft ze, eerlijk is eerlijk, wel bewezen. De added-value van XS4All is de afgelopen 5 jaar steeds verder afgeroomd door KPN. Zo is XS4All nog maar amper te horen… Lees hele bericht of deel deze mening “Het vertrouwen is weg”
KPNOOITMEER!!!
Lang geleden…..hadden wij wel xs4all- internet maar nog KPN telefonie, privé en zakelijk, vaste lijnen. Toen ook nog mobiel. Altijd was er wel wat: storing alom, geen bereik, foute vermelding in telefoonboek, enz. Contacten met KPN-servicediensten leken het meeste op… Lees hele bericht of deel deze mening “KPNOOITMEER!!!”
Overstappen niet zo moeilijk
KPN gokt erop dat ontevreden consumenten de daad niet bij het woord voegen, zoals veel ING klanten en Facebook gebruikers. Dit getuigt van een arrogantie bij KPN die alleen al daarom aangepakt zou moeten worden. Ben na jaren ING ergernis… Lees hele bericht of deel deze mening “Overstappen niet zo moeilijk”
Xs4all moet blijven
Ook ik ben een trotse klant van deze fijne provider, die Internetvrijheid, privacy, netneutraliteit, open standaarden en goed Netizen-schap hoog in het vaandel heeft staan. En ook nog fantastische features biedt zoals een eigen homedirectory met een boel eigen backupruimte,… Lees hele bericht of deel deze mening “Xs4all moet blijven”
Geen commerciële eenheidsworst
Pakweg rond 1995 nam ik een account bij xs4all. Het was toen nog inbellen met een piepend modem over de telefoonlijn. Er was een tekort aan beschikbare lijnen. Om de bestaande klanten te verzekeren van toegang moest ik toen enige… Lees hele bericht of deel deze mening “Geen commerciële eenheidsworst”
‘Waarde’ is niet alleen winst
Ik word er nogal kriegel van als men (de media, de KPN-kapitalisten) XS4all bagatelliseert tot ‘een merknaam’. Wat maakt het uit. Besparing met eenduidige ‘branding’. Zo kortzichtig.
Want XS4all is zó veel meer dan dat. Alle wezenlijke en onderscheidende… Lees hele bericht of deel deze mening “‘Waarde’ is niet alleen winst”
Laat XS4ALL luis in de pels en boegbeeld van KPN blijven
“KPN wees niet zo halsstarrig; laat uw rebelse dochter de luis in de pels en het boegbeeld van de Koninklijke KPN N.V. blijven. Het voelt niet goed dat u de oprechte zorgen van zoveel klanten zo makkelijk terzijde schuift. Als… Lees hele bericht of deel deze mening “Laat XS4ALL luis in de pels en boegbeeld van KPN blijven”
Dit gaat er veranderen
Ik ben een heavy internet user en merk het als de verbinding er even uit ligt. Jaren geleden heb ik nog overwogen zowel een kabel als dsl-abonnement te nemen, met een load balancer ertussen omdat mijn kabel-internet zo vaak storingen… Lees hele bericht of deel deze mening “Dit gaat er veranderen”
Inbreuk op overeenkomst uit 1998?
XS4ALL Internet B.V. KVK 33287534, Vestigingsnr. 000019486219, bestaat nog steeds en is dus een rechtspersoon. Volgens mij heb ik daar een overeenkomst mee en niet met de rechtspersoon KPN. Daarbij behoorde de dienstverlening, de veiligheid en de maatschappelijke betrokkenheid van… Lees hele bericht of deel deze mening “Inbreuk op overeenkomst uit 1998?”
Niet slim van KPN
Behalve voor de goede service, ben ik vooral klant bij XS4all omdat er veel zorg wordt besteed aan privacy, zowel voor mij persoonlijk als op maatschappelijk vlak.
Als XS4all opgeslokt wordt door KPN heb ik niet het vertrouwen dat… Lees hele bericht of deel deze mening “Niet slim van KPN”
John de Mol?
Zou het zelfstandig voortbestaan van xs4all v.w.b. Internet en Televisie onder Talpa geen optie zijn?
Mijn mail aan KPN van 25-01-2019
L.S., Uw voornemen om Xs4all als internetprovider uit de markt te halen lijkt mij helemaal geen goed idee. De naam ‘Xs4all” herbergt het begin van een geschiedenis, het ontstaan van een tijdvak dat ongelooflijke veranderingen op het gebied van de… Lees hele bericht of deel deze mening “Mijn mail aan KPN van 25-01-2019”
Mijn mail aan KPN
KPN,
wat heeft KPN ons XS4ALL-klanten een lullige start van 2019 gegeven. (Ingekort door het comité) Wat doet KPN sinds 10 januari toch haar uiterste best om zichzelf in de voet te schieten! Zó zwak om de meest integere,… Lees hele bericht of deel deze mening “Mijn mail aan KPN”
Dit Facebook-chatbericht schreef ik aan KPN. Zouden ze reageren?
Onderstaand Facebook-chatbericht schreef ik aan KPN. Ik ben benieuwd of en hoe ze reageren. Beste medewerker van KPN, Ik wil graag mijn zorg voorleggen over het voornemen van KPN om mijn provider XS4ALL op te heffen, en vooral over de… Lees hele bericht of deel deze mening “Dit Facebook-chatbericht schreef ik aan KPN. Zouden ze reageren?”
Mijn brief naar de KPN Medewerkers van Directie tot Technici tot Adminstrateurs
Beste KPN Medewerker(s), van Directeur tot Technici en Adminstrateurs…. Al 45 jaar ben ik bij KPN, omdat het altijd zo eigen en vertrouwd is/was. Ouderwets gewoon goed, en waar ik van op aan kon. Maar nu proef ik grote neigingen… Lees hele bericht of deel deze mening “Mijn brief naar de KPN Medewerkers van Directie tot Technici tot Adminstrateurs”
Pindakaas, hagelslag en XS4ALL. Onmisbaar.
Beste XS4ALL, Direct na het weekend in mei 1993 waarin het artikel van Francisco van Jole verscheen, over het nieuwe fenomeen, het “internet”, en over Hacktic, de club die jou oprichtte, heb ik een modem gekocht en me aangemeld. Zolang… Lees hele bericht of deel deze mening “Pindakaas, hagelslag en XS4ALL. Onmisbaar.”
Mijn mail aan KPN
Geachte KPN,
Hierbij verzoek ik U XS4ALL niet op te heffen.
Ik ben al jarenlang tevreden gebruiker van XS4ALL en wil beslist geen KPN abonnement.
Ik heb dit reeds eerder meegemaakt met het opheffen van Planet internet.… Lees hele bericht of deel deze mening “Mijn mail aan KPN”
Gelooft u dat er niets verandert?
KPN geeft aan dat er voor de klanten niets verandert. Denkt KPN dat haar klanten zo dom zijn om dat te geloven? Waarom iets veranderen (XS4ALL laten verdwijnen) als er niets verandert? Als KPN verstandig is stelt ze zich voor… Lees hele bericht of deel deze mening “Gelooft u dat er niets verandert?”
Het schip dreigt te zinken…
Met het wegvallen van XS4ALL verdwijnt niet alleen een naam, maar verdwijnt ook een filosofie die in de huidige tijd broodnodig is voor de consument. Het schip van de informatieveiligheid is al jaren in zwaar weer, maar maakt nu water…..… Lees hele bericht of deel deze mening “Het schip dreigt te zinken…”
Gedreven door aandeelhouderswaarde
Onlangs is het bedrijf waar ik werkte ook “uitgefaseerd” voor het “moederbedrijf”. De bestuurders van dit bedrijf hebben gezegd dat het bedrijf meer waarde heeft met 1 merk. Ook mijn bedrijf maakte winst en medewerkers/sters van het hoofdkantoor (60) worden… Lees hele bericht of deel deze mening “Gedreven door aandeelhouderswaarde”
gmail
Ik ben voor de zekerheid alvast mijn xs4all email adres bij alle bekenden en instanties aan het overzetten naar mijn gmailadres. Over een jaar loopt mijn contract af en dan kan ik zonder problemen overstappen naar een andere provider met… Lees hele bericht of deel deze mening “gmail”
Waarom kiezen mensen xs4all
KPN zou eens na moeten denken waarom mensen een provider kiezen die relatief duur is. Zouden dat allemaal domkopjes zijn die niet goed om kunnen gaan met vergelijking sites? Of zijn dat mensen die kwaliteit, privacy en vrijheid hebben gesteld… Lees hele bericht of deel deze mening “Waarom kiezen mensen xs4all”
Vrijwillig koos ik niet voor KPN, gedwongen al zeker niet
Toen ik de keuze had, koos ik voor XS4all omdat ze kwaliteit bieden waar KPN alleen van kan dromen. Hoe dom kun je zijn, je beste produkt weggooien. Denken ze nu echt dat klanten die nadenken over hun provider en… Lees hele bericht of deel deze mening “Vrijwillig koos ik niet voor KPN, gedwongen al zeker niet”
We zijn geen domme gansjes
Natuurlijk stap ik nooit over naar KPN, wat denken ze daar wel! Dat xs4all klanten – als domme gansjes – zich gedwee van het ene bedrijf naar het andere laten vervoeren?
Beste KPN-ers, waarom zouden de xs4all klanten bij… Lees hele bericht of deel deze mening “We zijn geen domme gansjes”
Koers KPN getuigt van verouderde marktbenadering
De door KPN telkens herhaalde bezweringsformule (‘er verandert niets’) beschouw ik, obv mijn jarenlange zakelijke en privé-ervaring met KPN, als volkomen gebakken lucht. Daarnaast; er verandert natuurlijk wel degelijk iets: XS4ALL dreigt te verdwijnen! En dat mag gewoon niet gebeuren.… Lees hele bericht of deel deze mening “Koers KPN getuigt van verouderde marktbenadering”
Onbegrepen dochter
XS4ALL is geen merknaam van een of andere provider maar de naam van een beweging die zich, tezamen met andere bewegingen zoals Bits of Freedom, inzet voor een vrij, open en veilig internet. KPN begrijpt haar eigen dochter niet en… Lees hele bericht of deel deze mening “Onbegrepen dochter”
XS4ALL, meer dan een bedrijf
Wie staat er pal voor onze digitale rechten als XS4ALL er niet meer is? Welk alternatief is er nog waar de lijnen naar de echte techneuten vaak niet langer zijn dan een intern telefoontje door een helpdesk medewerken die weet… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL, meer dan een bedrijf”
XS4ALL moet behouden blijven
XS4ALL heeft zich altijd sterk gemaakt voor informatiebeveiliging én privacy van klanten en internet in het algemeen. Die inzet en zichtbaarheid van XS4ALL moeten behouden blijven – privacy en beveiliging zijn essentieel in het huidige telecomlandschap.
Privacy en veiligheid unique selling points
XS4ALL is sinds het prille begin van Internet in Nederland synoniem voor privacy, veiligheid en consumentenbescherming. Het is daarom onbegrijpelijk dat juist in een tijd waarin privacy en veiligheid eindelijk ‘unique selling points’ worden voor bedrijven dit merk moet verdwijnen.
De naam zegt alles
Ik heb altijd gevonden dat de naam al alles zegt en blijft zeggen in deze barre tijden van commercialisering van het internet. Zo’n stem, al is het maar via een merk of juist via een merk moet blijven en KPN… Lees hele bericht of deel deze mening “De naam zegt alles”
Gevoel voor rechtvaardigheid
In mijn 15 jaar als advocaat heb ik nooit een meer bevlogen client gehad, noch een met een zuiverder gevoel voor rechtvaardigheid. XS4ALL is voor mij synoniem aan een veilig en vrij internet.
Compleet nieuwe problemen
XS4All heeft zich lang voordat velen begrepen dat de digitale samenleving voor compleet nieuwe problemen zou zorgen zich hard gemaakt voor privacy en publieke waarden, die commitment is nu harder dan ooit nodig.
Slecht voor cyber veiligheid
Dit besluit is slecht voor de cyberveiligheid in Nederland
en toont aan dat KPN het contact met de Nederlandse samenleving verloren heeft.
XS4ALL is een statement
XS4ALL is niet alleen een provider en een merk; XS4ALL is een statement voor het verleden, het heden en de toekomst
XS4ALL moet blijven!
XS4ALL punt nl hoef ik in Nederland al lang niet meer te spellen door de telefoon. Vanaf mijn digitale geboorte ben ik lid van de familie. XS4ALL moet blijven!
Symbool van een vrij internet
XS4ALL moet blijven als symbool van een vrij internet, als laboratorium van klant- en dus privacygericht internet, als voorbeeld voor KPN.
KPN en XS4ALL
Het was vanuit KPN altijd: wat moeten we met XS4ALL? Nooit: wat kan XS4ALL voor ons betekenen?
Méér dan een merk
De naam xs4all is méér dan een merk, maar staat voor een ideologie: iedereen moet toegang kunnen krijgen tot veilige communicatie via internet. Sloop je xs4all, dan vermoord je een mooie gedachte…!
Meer nog ooit nodig
In de komende 25 jaar hebben we XS4ALL meer nodig dan ooit. We hebben een provider nodig die privacy en security in het DNA heeft en die de lead kan nemen in de Next Generation Internet.
Kritische zelfreflectie
Juist in organisaties als KPN is kritische zelfreflectie van grote toegevoegde waarde!
Belangrijke rol gespeeld
XS4all heeft een belangrijke rol gespeeld in veel internetrecht rechtspraak, zoals Scientology, Pirate Bay, Indymedia, Ab.fab. XS4all is in het internet debat prominent actief. De naam laten verdwijnen zou iets zijn als Ajax voortaan Amsterdam noemen.
Moral of technical virtuosity
Many thousands of people worldwide, me included, associate the XS4ALL brand with a moral of technical virtuosity and defense of democratic values: privacy, freedom of speech, tolerance. In a world where identity, for better or worse, is becoming increasingly important, XS4ALL’s long-term strong &… Lees hele bericht of deel deze mening “Moral of technical virtuosity”
Vertrouwen grenzeloos geschaad.
Nooit heeft iemand zoveel afbreuk aan dit ‘merk’ veroorzaakt als KPN nu deed. Zelfs indien KPN tot inkeer komt, heeft zij het vertrouwen in XS4all grenzeloos geschaad.
Politiek en maatschappelijk standpunt
Hoewel hobbynet (van HCC Unix gg) net iets eerder de mogelijkheid bood om als particulier toegang te krijgen tot het internet ben ik niet lang na de oprichting abonnee geworden (getuige de drieletterige gebruikersnaam). Dat zie ik tot de dag… Lees hele bericht of deel deze mening “Politiek en maatschappelijk standpunt”
Xs4all=internet
Internet in nederland en xs4all zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. De anarchistische sfeer en eigengereidheid, het frisse geluid wat xs4all laat klinken in de media dmv de commercials.
Zonder xs4all is er voor mij geen internet, en… Lees hele bericht of deel deze mening “Xs4all=internet”
Xs4all was de eerste
Xs4all was de eerste… Zal dat altijd blijven, schrappen is geen optie!
XS4ALL dat koester je
Xs4all is het hunebed van het Nederlandse internet. Dat vernietig je niet, dat koester je.
Hart op de juiste plek.
Eigenlijk ging het al fout toen XS4ALL zichzelf verkocht aan KPN. Een apart merk XS4ALL onder KPN op zich is weinig waard. Wel als ze onafhankelijk kunnen blijven opereren, om zo de essentie van XS4ALL te behouden: een Internet voor… Lees hele bericht of deel deze mening “Hart op de juiste plek.”
XS4ALL is geen merk in een commercieel universum
XS4ALL is geen merk in een commercieel universum waar de markt regeert. XS4ALL staat voor een overtuiging: dat internet open, vrij en veilig is.
XS4ALL ondanks ‘kpn’
Klant van het eerste uur mag ik mijzelf niet noemen. Daarvoor ben ik te jong. Wel vanuit het ouderlijk huis geïnfecteerd met het XS4ALL-virus.
Wat een service krijg je bij/van die gasten. Terwijl vrienden en collega’s bij hun provider… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL ondanks ‘kpn’”
XS4Nobody voor KPN
Als de meerwaarde van xs4all door KPN niet wordt gezien en de onafhankelijkheid wordt uitgehold, zowel naar visie als financieel, dan loont het de moeite om na te denken over een nieuwe provider die de rol en taken van xs4all… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4Nobody voor KPN”
xs4all moet gewoon blijven
Het is zeer goed dat jullie in opstand komen tegen KPN.
Want jullie moeten blijven bestaan. Jullie hebben een zeer technische helpdesk en jullie helpen klanten zeer goed met technische problemen of met overige vragen. KPN gaat vast fors… Lees hele bericht of deel deze mening “xs4all moet gewoon blijven”
KPN? Nooit
Ik heb diverse zeer negatieve ervaringen met KPN. Ik ben dan ook van zins om over te stappen mocht het tot het einde van XS4ALL komen.
Markt en principes kunnen samengaan
XS4ALL laat zien hoe markt en principes kunnen samengaan. Als voorvechter van privacy en internetvrijheid verdient XS4ALL alle steun, en moet het blijven!
Geen betere provider
Ik heb al meerdere providers gehad, maar sinds ik XS4ALL heb zijn er WEINIG tot NOOIT problemen met telefoon, televisie en – als belangrijkste voor mij – internet, en als er wel een probleempje is blijven ze net zo lang… Lees hele bericht of deel deze mening “Geen betere provider”
Het hart op de juiste plaats
Scientology, B92, Radikal censuur, Arabische Lente dial-up verbindingen, ScriptumLibre, Foundation for a Free Information Infrastructure (FFII), Free Software Translation Project en zo verder. Ik zie het de KPN net even niet doen.
Dit nog even los van dat XS4all… Lees hele bericht of deel deze mening “Het hart op de juiste plaats”
Dan richt ik zelf een provider op!
XS4ALL zet de norm wat betreft ethiek, wat betreft technische uitvoering, wat betreft security, wat betreft maatschappelijke betrokkenheid en wat betreft klantenservice. Als dat ten prooi valt aan een aandeelhouder, dan ga ik alle medeondertekenaars mobiliseren om een eigen coöperatieve… Lees hele bericht of deel deze mening “Dan richt ik zelf een provider op!”
XS4ALL voor iedereen die goede kwaliteit wil voor een redelijke prijs
De rekenmeesters van de KPN kunnen volgens mij nooit becijferen wat de kwaliteit van XS4ALL waard is. Zelf kies ik al jaren voor XS4ALL op basis van kwaliteit. Een vergelijkbare kwaliteit heb ik alleen ooit bij Demon ervaren. Voor mij… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL voor iedereen die goede kwaliteit wil voor een redelijke prijs”
Amnesty4ALL
Wat als er nou een nieuwe provider kwam die toegankelijkheid van informatie, privacy, en mensenrechten wel belangrijk vindt: http://Amnesty4ALL.nl ? Goeie bron van inkomsten voor Amnesty ook. Ik zou overstappen. Jij?
One of a kind
Noem me nog één provider waar de klanten zowat bereid zouden zijn om te vechten om een t-shirt te bemachtigen, en dat met trots te dragen. En dan vanwege het merk zelf, niet als toevallige shirtsponsor van een sportclub. Dat… Lees hele bericht of deel deze mening “One of a kind”
XS4ALL, er is geen alternatief.
Ik ben een “prosumer”, oftewel een consument die thuis hobby’d op professioneel niveau.
In mijn geval in de vorm van een heus datacenter in mijn kelder, en daar hoort uiteraard een provider bij van professioneel niveau. Eentje waarbij ik… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL, er is geen alternatief.”
Klagen bij de KPN-winkel
Ik heb een telefoonabonnement bij KPN en ik ben vandaag naar de KPN-winkel gegaan. Ik heb gevraagd of er een aantekening kan worden gemaakt in mijn account: als KPN besluit xs4all te stoppen zal ik al mijn accounts bij KPN… Lees hele bericht of deel deze mening “Klagen bij de KPN-winkel”
Maak XS4ALL weer onafhankelijk
Welke Top-ondernemer maakt Top-provider XS4ALL weer onafhankelijk, en welke Top-klanten blijven dan bij XS4ALL? Ik blijf bij een onafhankelijke internet-provider XS4ALL. Telefoon en tv haal ik wel ergens anders vandaan.
Slechts één premium internet provider in NL!
Xs4all was, is en moet blijven als enige echte premium internet provider, wij gebruiken de diensten van Xs4all sinds 1994 met veel waardering. Xs4all in de enige provider die nog begrijpt waar het internet om begonnen is wat blijkt uit… Lees hele bericht of deel deze mening “Slechts één premium internet provider in NL!”
Als xs4all wordt opgeheven is
Als xs4all wordt opgeheven is KPN mij als klant kwijt. 20 jaar bij xs4all. Komt er een doorstart? Dan kunnen jullie op mij als klant rekenen. Wil wel graag mijn e-mailadres houden, haha.
XS4all versie 2 oprichten
En wat als we nou gewoon Xs4all versie 2.0 oprichten als nieuw commercieel bedrijf, of als non-profit organisatie?
Je kunt je internettoegang inkopen bij de ‘internetfabriek’ van KPN. Dat gebeurt nu ook voor Xs4all versie 1.0. Met de juiste… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4all versie 2 oprichten”
Meer dan een merk alleen…
Ik ben al ‘bij’ XS4ALL toen het nog Hacktic was. Eerst (en nog heeeeeeel lang daarna) als UUCP klant met mijn Linux 0.12 server, ergens in 1993. Dus niet eerste uur, maar toch wel een tweede of derde. Zelfs na… Lees hele bericht of deel deze mening “Meer dan een merk alleen…”
Denk aan de Postbank!
Ooit was ik een blije klant van de postbank. Toen werd ik verkocht aan ING. Alles zou hetzelfde blijven. Mooi niet. Dit wordt hetzelfde liedje, maar dat ga ik niet nog een keer meemaken. Als xs4all wordt opgegeten door KPN… Lees hele bericht of deel deze mening “Denk aan de Postbank!”
Geen nummer bij XS4ALL
Bij elk andere provider heb je een abonnement. Bij XS4ALL ben je lid van een club met idealen over internetvrijheid en privacy.
Opvallende reacties petitie
Interessant om te lezen wat mensen allemaal in de petitie schrijven over XS4ALL …. en over KPN. Heel opvallend is dat een groot deel van de klanten van XS4ALL zich zelf “lid” noemt en niet “klant” of “abonnee”, wat ze… Lees hele bericht of deel deze mening “Opvallende reacties petitie”
XS4ALL heeft een uniek product aanbod
Het totaal pakket van XS4ALL is uniek. De combinatie van een internet abonnement met goede service, een goede modem die vrijheid biedt een een gratis virus scanner biedt alleen XS4ALL. KPN biedt niets onderscheidends.
Uniek
De technische know how en de klantgerichtheid van XS4ALL maakt dat zij een unieke positie inneemt op de Nederlandse internetmarkt. Nergens ben ik zo goed te woord gestaan, snel en goed geholpen, heb een uniek product ervaren als hier.
… Lees hele bericht of deel deze mening “Uniek”
XS4ALL weer onafhankelijk
ACTIE: Het wordt tijd dat XS4ALL weer een onafhankelijke internetprovider wordt. Ik beloof in dat geval bij XS4ALL te blijven!!! Telefoon en tv shop ik wel elders bij elkaar. Waarom zou je eigenlijk internet, telefoon in 1 pakket willen hebben?… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL weer onafhankelijk”
xs4all for all!
Ooit ook begonnen bij HCCnet,
Daarna over naar xs4all.
Eventuele problemen altijd adequaat opgelost.
Proficiat.
Deze club moet blijven.
Geen Groene Hordes s.v.p.
Cultureel online erfgoed
XS4ALL is zoveel meer dan een merk of provider. It’s a way of life.
Doven ook goed af bij XS4ALL
Doven hebben mij gevraagd als ingenieur ICT. Ik heb geregeld dat doven een aansluiting bij Xs4all kregen. Ik help bij het aansluiten en testen van het modem. Mochten er problemen zijn bij de aansluiting, dan kan ik altijd met helpdesk… Lees hele bericht of deel deze mening “Doven ook goed af bij XS4ALL”
Super helpdesk
Een aantal jaar terug had ik een probleem. Met de helpdesk gebeld. Een jongedame heeft mij prima geholpen om iets op te lossen. Ik ben een digibeet, maar dankzij haar geduldig luisteren en meerdere instructies was het probleem opgelost. Ik… Lees hele bericht of deel deze mening “Super helpdesk”
Van batched smtp en pop naar internet
Ik ken xs4all al heel lang…. Ik heb zelf mee gepionierd op het internet met oa de Fidonet Internet gateway. Onder Novel mailen van naar het internet via modems (en de bijbehorende handshake met speaker on tuutprrrtiededelie), en batched smtp… Lees hele bericht of deel deze mening “Van batched smtp en pop naar internet”
Omgekeerd
Kan KPN niet opgaan in XS4ALL?, kunnen ze nog wat leren.
KPN kan XS4ALL alleen maar in niveau verlagen.
Zonder diversiteit geen kwaliteit!!
Unieke kennis en ervaring Xs4all moet als bedrijf blijven bestaan
Ik gaf begin jaren 1990 UNIX- en internet-trainingen aan de mensen van NLnet en Xs4all, die aan de wieg van het Nederlandse internet stonden. Nu, 25 jaar later, is er een unieke technische kennis en ervaring opgebouwd bij deze internetproviders… Lees hele bericht of deel deze mening “Unieke kennis en ervaring Xs4all moet als bedrijf blijven bestaan”
Top service – doorgaan tot het is opgelost
De helpdesk van xs4all staat kwalitatief ver boven die van andere providers en ook van KPN. Altijd deskundig en nooit kastje naar de muur. En ook heel mooi: pro-actief met suggesties komen.
Niet 1 pot nat
Kort nadat XS4ALL commercieel ging ben ik gebruiker van het internet geworden. Nadat XS4ALL werd ingelijfd bij de KPN heb ik onder het mom van “wat maakt het uit, het is nu 1 pot nat” overgestapt naar die KPN. Neem… Lees hele bericht of deel deze mening “Niet 1 pot nat”
Perfecte services
– Professionele ondersteuning en service
– Zeer goede producten
– Komen beloftes na
– Hoge kwaliteit van internet en telefonie
technisch zeer stabiel
Mijn ervaring : als je een internet probleem hebt, kan je beter eerst je eigen spullen checken, in mijn geval is XS4ALL nog nooit de oorzaak geweest van een slechte verbinding
Vrijheid en IPv6: de toekomst
XS4all is de enige provider die mij als ICT docent de vrijheid geeft over mijn aansluiting. Geen rare firewall regels die verkeer zo nodig tegen moeten houden, maar ik kan zelf bepalen wat wel en niet mag. Dat is vrijheid.… Lees hele bericht of deel deze mening “Vrijheid en IPv6: de toekomst”
Stom plan
Ik ben na een lange reis door provider land (inclusief KPN) uiteindelijk bij xs4all geland en met een reden. XS is meer dan alleen een merk het staat voor kwaliteit, deskundigheid en uitmuntende service. KPN begaat een enorme blunder als… Lees hele bericht of deel deze mening “Stom plan”
XS4ALL weg, dan weg bij KPN
Op mijn huidige adres kon ik helaas geen XS4ALL krijgen. Later dit jaar ga ik verhuizen naar een adres waar XS4ALL een optie is en deze neem ik dan heel graag! Mocht KPN het slechte plan rondom XS4ALL doorzetten, zal… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL weg, dan weg bij KPN”
XS4ALL is meer dan slechts een merk!
Natuurlijk ben ik verbijsterd. Ik ben in 1994 of 1995 bij xs4all gekomen en heb veel mensen begeleid naar de overstap naar xs4all. Niet omdat xs4all de goedkoopste ISP is, maar omdat xs4all voor een aantal maatschappelijke doelen stond (maar… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL is meer dan slechts een merk!”
KPN? Nee, bedankt.
In de pers lees ik “Het plan is om in de loop van 2019 en 2020 XS4ALL, Telfort en Yes Telecom op te doeken. Klanten van die bedrijven kunnen dan bij KPN terecht.”
Ja, dat zal wel, maar dat… Lees hele bericht of deel deze mening “KPN? Nee, bedankt.”
xs4all als voorbeeld voor andere providers
Het zou een enorme cultuuromslag zijn als alle internet providers het voorbeeld van xs4all zouden volgen om hun service en ook hun bevlogenheid voor uitstekend internet te realiseren!
XS4ALL staat voor kwaliteit
Ben ooit bij als HCC internet gebruiker bij XS4ALL terechtgekomen, toen HCC al haar internetactiviteiten als provider overdroeg aan XS4ALL. Dat was een hele goede keuze. Wat ik om mij heen hoor van problemen bij andere providers, herken ik niet… Lees hele bericht of deel deze mening “XS4ALL staat voor kwaliteit”
NEVER CHANGE A WINNING TEAM
Never change a winning team. Iets wat beste in de markt is ga je niet veranderen met het risico om bergen klanten te verliezen. Klinkt als veranderen om het veranderen.
Visie op de toekomst van internet
Terwijl xs4all een behulpzame, snelle en to the point support geeft, wordt het bij KPN al gauw een verschrikking. Goddank heeft xs4all nog een visie op de toekomst van het internet! Privacy, gelijke toegankelijkheid voor iedereen, ook voor kleine startups… Lees hele bericht of deel deze mening “Visie op de toekomst van internet”
Medewerkers XS4ALL: start een nieuw bedrijf! Wij volgen jullie.
Natuurlijk moet XS4ALL blijven om de redenen die jullie aangeven. Maar ook: we hebben jaren lang meer betaalt voor XS4ALL. Andere providers waren altijd goedkoper. Wij deden dat oa vanwege de goede service en omdat t een sympathiek bedrijf is.… Lees hele bericht of deel deze mening “Medewerkers XS4ALL: start een nieuw bedrijf! Wij volgen jullie.”
Koninklijke KPN
Koninklijke KPN. Dan moet je toch weten wie koning is. Juist. De klant.
ooit zelfs ‘aan huis’
We hebben al sinds 1995 internet van xs4all en toen er met de Apple computer een keer niet ingebeld kon worden en de telefonische hulp niet mocht baten, kwam een van de medewerkers (die toch ook in Rotterdam woonde) langs… Lees hele bericht of deel deze mening “ooit zelfs ‘aan huis’”
XS4ALL is het voorbeeld van maatschappelijk ondernemen en open internet.
De kracht van XS4ALL:
– Internet waar internet voor bedoeld is: open en eerlijk
– Stabiel internet
– Goede service
– Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Service! Wouw …. TV abbo mag er van mij wel af
De service van XS4All is echt heel erg goed. Ik in de stress: ik bel en ze nemen de tijd, niet alleen probleem is opgelost, ik hang blij en vol vertrouwen in de nieuwe dag op.
Probleem dat niet… Lees hele bericht of deel deze mening “Service! Wouw …. TV abbo mag er van mij wel af”
KPN nooit !!
Meer dan 20 jaar geleden ben ik abonnee van XS4ALL geworden. Mijn zus heeft KPN. Het verschil is voor mij dusdanig groot dat ik nooit abonnee van KPN zal worden. Helaas . . .
Xs4all moet blijven
Xs4all moet blijven om onze identiteiten en data te blijven beschermen!
Beste internet service provider
Xs4all is terecht jaren lang als de beste internet service provider uitgeroepen door de Consumentenbond. Doodzonde als dat bedrijf met privacy als core value ten onder gaat … tenzij KPN kan aantonen een product te leveren dat nu en in… Lees hele bericht of deel deze mening “Beste internet service provider”
Altijd een oplossing voor elk probleem!
De medewerkers van XS4all zijn geweldig: betrokken en doen ALTIJD alles om problemen op te lossen. Houden zich aan hun beloftes. Ze zijn experts en kunnen daardoor out of the box denken. Heldere uitleg, vriendelijk en eindeloos geduldig als KPN… Lees hele bericht of deel deze mening “Altijd een oplossing voor elk probleem!”
Er is geen andere optie voor XS4all
Geen partij kan zich meten met XS4all, de service, kennis zijn nergens anders terug te vinden. Als het KPN gaat worden zal ik geen klant meer zijn!!!
KPN heeft 1 ECHT merk in huis: XS4ALL
KPN zegt ‘vol in te willen zetten op het KPN-merk’. Maar ze hebben maar 1 ECHT merk in huis: XS4ALL.
alsof Volkswagen besluit een Porsche …
‘XS4ALL opdoeken is alsof Volkswagen besluit een Porsche voortaan als Volkswagen te verkopen,’ las ik deze week. Precies dat.
Jammer dat kwaliteit niet wordt erkend
Jammer dat kwaliteit niet wordt erkend, en maar moet opgaan in de massa om vermeend geld te besparen.