Toen ik het verhaal van Henk Schanssema las, dacht ik, zoiets heb ik ook
Het zal zo rond 2001 zijn geweest. Xs4all had toen al een hele goede naam, maar ja duur hè. Dan bij Planet (KPN) lekker goedkoop, nou dat heb ik geweten. Om de haverklap problemen met de ISDN verbinding voor mijn computer. Weer met Planet aan de lijn, weer geknutsel van die makkers, weer even werken. Op een zeker moment werkte de trucjes niet meer. Ja meneer, was het antwoord, we hebben het een en ander in onze systemen aangepast, koopt u een nieuwe ISDN kaart problemen opgelost. Ik: dus jullie veranderen iets (what ever) aan jullie systemen, en ik moet een nieuwe kaart kopen omdat mijn huidige kaart volgens jullie niet meer werkt. Klopt! antwoorde de Planet. Nee dus, dacht ik, zo werkt het niet. XS4all gebeld, een en ander uitgelegd. Lijkt mij sterk dat uw kaart het bij ons niet doet, was de reactie van xs4all. Wilt u een proefaccount? werd er aan mij gevraagd. Graag, was het antwoord. Ik kreeg een “tijdelijke” inlognaam en wachtwoord. Alles werkte perfect. Zit al jaaaaren bij xs4all. Wil ik heel graag zo houden.
Ik mis XS4All nog steeds …woon al 10 jaar in Belgie . Nooit meer een provider als jullie kunnen vinden .En de mensen van de helpdesk ….Zo’n service als bij XS4All …altijd een oplossing voor al mijn pc probleempjes . Hier zeggen ze ja … het zal wel aan uw computer liggen . Na een uur prutsen kom ik er zuchtend en steunend wel uit … en dan denk ik wat een service . Zoek ik wel weer naar een andere provider . Ik duim voor jullie !!!
Klantenservice bij KPN:
Wij hebben als vereniging een webcam bij een van onze leden staan.
Deze lid heeft internet van KPN. Om de camera van buiten te kunnen benaderen hadden wij de nodige instellingen in het modem aangebracht. Alles ok . Tot dan opeens niets meer functioneerde. KPN had het modem geruild zonder de oude instellingen over te nemen. Dat was begin 2018.
Nu begin 2019 waren er weer problemen:
Ik bel afgelopen week de klantenservice van KPN met de vraag hoe ik port-forwarding moest instellen in de Experiabox.
Dat was blijkbaar te veel gevraagd voor de dame aan de andere kant van de lijn.
‘Voor dit soort vragen zijn we niet opgeleid’, gaf ze toe.
Nadat ik haar had uitgelegd wat port forwarding inhield, vroeg ik haar om me door te schakelen naar een technicus. Dat kon niet maar ze wilde het vragen.
Na wat wachten weer terug aan de telefoon gaf ze me het advies om het KPN-forum te raadplegen.
Dat had ik al lang gedaan en moest constateren dat ik niet de enige was die vergelijkbare problemen had met de Xperiabox.
Dus geen Klantenservice zoek het maar zelf…
Ik vond de oplossing later, niet op het KPN-forum maar op het Telfort-forum.