……………….. (Eén van de Jeanne ‘d Arcs van XS4ALL geanonimiseerd)
…Ik ben zo boos dat KPN gewoonweg zegt: “We hebben naar jullie geluisterd, maar we gaan het tóch volgens ons eerste plan doen”.
Ik moet de eerste leider van een club, welke organisatie, groot of klein, nog zien opstaan en horen zeggen: “Dit was mijn plan. Inschattingfout. Ik geef dat toe. We gaan het anders doen”.
Iets met ego’s, kleine pikkies, angst voor gezichtsverlies elders in het bedrijf. Het tekent KPN, dat ik al niet hoog had zitten.
Wat een fuck-up. Is daar nergens een Chef Damage Control? Dit kost ze niet alleen trouwe klanten maar ook goodwill (voorzover ze die hebben/hadden). Oh, de Arrogantie.
Ik weet het nog goed: na mijn inbellen met de lokale ‘Muurkrant’ kwam daar de magische DDS. En toen XS4ALL, dat mij toegang gaf tot de wereld. Ik ben klant van de eerste uren. Sterker nog, ik werkte begin jaren ’90 bij een AV-bedrijf in Hilversum dat toen MIJN account gebruikte om te kunnen communiceren met klanten. Met een inbelmodem.
OF: In euforie, samen met mijn broer, toen wij hemeltergend langzaam een weerkaartje opgebouwd zagen worden op ons scherm. We hadden verbinding met een Amerikaanse universiteit!
Mijn nachtelijke IRC-gesprekken met een Amerikaanse studente (is niks geworden ;-)).
De gewonnen strijd van Karin. Mijn niet aflatende liefde voor XS4ALL, ookal werd ze aanvankelijk ingehaald door snellere verbindigen via de kabel. Ik was niet vergeten dat Ziggo het addergebroed is van onder meer FuckUPC.
Wat nu gedaan? Ik betaal al ruim 90 euro per maand voor mijn XS4ALL-abonnement. In financieel mindere tijden moest ik volgens vrienden en familie dat dure abonnement ZEKER de deur uitdoen. Ik heb het stiekem volgehouden. Het krantenabonnement ging er wél aan. Ook vandaag verklaart iedereen me voor gek. “Je hebt toch een VodaFone abonnement?
Krijg je korting als je naar Ziggo gaat!”. Ehm. NEE.
Weet dat een nieuw initiatief voor XS4ALL (ookal geeft KPN die naam niet weg, zo zijn de ook wel, de ***) bovenaan mijn verlanglijstje staat. Ook al schiet de prijs dan boven de 100 euro. Hou me ajb op de hoogte van initiatieven in die richting!
Ik had het al enige tijd geleden door toen ik klantenservice belde, volgens mij is XS4all al grotendeels ter ziele. Ik werd ongeduldig en kort door de bocht te woord gestaan een kenmerk van KPN weet ik uit ervaringen op mijn werk. Ook had desbetreffend persoon geen enkele expertise over desbetreffend onderwerp en deed alsof ze me een gunst verleende in plaats van iets rechts te zetten.
Wat is een goed alternatief om over te stappen!