Mijn mail aan KPN van 25-01-2019

L.S.,

Uw voornemen om Xs4all als internetprovider uit de markt te halen lijkt mij helemaal geen goed idee. De naam ‘Xs4all” herbergt het begin van een geschiedenis, het ontstaan van een tijdvak dat ongelooflijke veranderingen op het gebied van de communicatie tussen mensen, dichtbij, landelijk, wereldwijd in gang heeft gezet. Als gebruiker van Xs4all als internetprovider van het eerste uur – in Arnhem was het gebruik van internet begin jaren onmogelijk zonder Xs4all – heb ik nooit een switch naar een andere provider overwogen. Ook niet nadat Xs4all een dochters werd van KPN.
De kwaliteit van de aangeboden internetverbinding is altijd uitzonderlijke hoog geweest. Op mijn huisadres in Arnhem, in het buitengebied, tot het allerlaatst via de analoge telefoonlijn! Na mijn verhuizing naar Westervoort werd de aansluiting volgens het ‘boekje’ (gemaakte afspraken werden zonder mankeren nagekomen!) in orde gemaakt. Geen sprake van om van internetprovider te wisselen, ook niet in het geval dat een andere provider ‘goedkoper’ zou zijn. “Goedkoop is duurkoop” zo leerde mij ‘ervaringsverhalen’ van vrienden en bekenden.
Van Xs4all heb ik het meest gewaardeerd de absolute deskundigheid, de waakzaamheid waar het de veiligheid van het internetgebruik betreft, het privacy-beleid, de vele, vele waarschuwingen op dit gebied, de voorzieningen bij het abonnement: ingebouwde spam- en malware filters (wel even aanzetten natuurlijk), de virusscanner, de omvang van de mailbox en boven alles de manier waarop de servicedienst op storingen, vragen etc. reageer(de)t. Ja, zeker, de wachtrij was wel eens lang, maar had ik een van de medewerkers aan de telefoon dan bleek geen enkele vraag te ‘dom’ en werd de kwestie opgelost. Het ‘first class internet’ en ‘de beste provider in Nederland’ en dat voor de beginneling onder de providers waarmee het verschijnsel internet over Nederland werd uitgerold……. die merknaam (al dan niet met de aanhangende organisatie) gaat KPN afstoten? Ik heb zelden van zo’n eigenaardig voornemen van een groot concern als het uwe kennis genomen. Waarmee mijn verzoek aan u waarschijnlijk niet vreemd voorkomt: wilt u zo vriendelijk zijn dit voornemen zo spoedig mogelijk ernstig te heroverwegen en tot een andere uitkomst te komen? Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,
A.A.B.Waalboer,
Klantnr. Xs4all 170264

Eén gedachte over “Mijn mail aan KPN van 25-01-2019”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *