KPN weet soms niet wat ze zelf verkopen!

Ik heb bij diverse werkgevers zelf als systeembeheerder en als particulier al jaren gebruik gemaakt van xs4all.nl.
Het inderdaad een No-nonse provider met mensen die weten welke afdeling je bij moet zijn. Heldere voorlichting.
KPN straalt het niet uit en ik geloof ook domweg geen fluit van het KPN Management wat ze zeggen, laad XS4ALL.NL met rust.
Soort KLM/Air France gevoel. Alle mensen die ik zelf ken als ICT’er kiezen allemaal voor XS4ALL omdat XS4ALL zaken technisch beter op orde heeft. Goed werkende abuse afdeling, goed netwerkbeheer (hosted servers gaan ook offline), komen op de privacy van internet gebruikers. Zijn kritisch naar de overheid.

Praktijk voorbeeld. In 2011 moest ik voor mijn oud werkgever in Haarlem in een nieuw pand in de Waarderpolder (industrieterrein) inrichten. Telefonie en internet gaan regelen. Er zat werkelijk nog geen enkele telefoonkabel in het pand. Dus ik bel KPN klantenservice: “Uuuuh nee u moet gebruik maken van allekabels.nl”. Het kwam er op neer dat ik bij de KPN geen afspraak kon maken omdat te doen. (Ik weet de exacte domeinnaam niet meer, dit was een alles in website waar je een nieuwe aansluiting kon aanvragen als je nog GEEN elektra, gas of telecom aansluiting hebt). Dus ik dien een verzoek in namens mijn werkgever en we gingen wachten…. En wachten dus ik belde het nummer wat op de website stond na een maand want we hadden nog niks gehoord. Ja geen idee was zo ongveer het antwoord. Dus ik bel uit pure wanhoop KPN, zelfde verhaal.
6 weken verder dan toch maar weer eens KPN bellen. Blijkbaar nu de juiste menu optie gekozen! Want ik kreeg een meneer aan de telefoon die zei dat deze afdeling gewoon bestond. 3 dagen later stond het busje van KPN vervolgens op de stoep!

Samenvatting: De KPN is en blijft een dolholf voor klanten. XS4ALL is dat voor mij nooit geweest.
P.S. Ik ken niemand die bij XS4ALL werkt. Ik ben domweg een erg tevreden klant!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *