Al klant bij XS4All sinds het inbeltijdperk; eerste modem was een 28k8…en gedurende al die jaren geen enkele klacht over XS4All. KPN daarentegen…
Ergens begin deze eeuw is de KPN factuur -ik betaalde toen aan XS voor toegang, maar aan KPN voor de aansluiting- door mijn bank gestorneerd. Kwam ik pas achter toen het afsluitbericht van KPN op de mat viel. Direct klantenservice gebeld, spoedbetaling gedaan, volgende dag nogmaals gebeld om na te gaan of de betaling binnen was. Ja, en de helpdesker verzekerde mij ervan dat ik niet afgesloten zou worden.
Dus wel hè! 2 dagen na het laatste contact met de KPN helpdesk… geen internet. Helpdesk KPN weer gebeld. Medewerker verzekerde mij ervan dat mijn internet helemaal niet was afgesloten. Frustrerend gesprek, de KPN helpdesker had er duidelijk de ballen verstand van.
Dus de helpdesk van XS maar gebeld. Die mij in no-time het moment van afsluiten konden geven, én me er ook van op de hoogte stelden dat in opdracht van KPN mijn account ook opgezegd was. Dat gesprek eindigde met: “Ik ga dit voor u in orde maken. Kan een paar dagen duren. Ik bel u zodra ik meer weet.” Geen idee hoe hij het voor elkaar gekregen heeft, maar ik kreeg de volgende ochtend een telefoontje van XS, en jawel, internet! Binnen een dag geregeld wat volgens KPN minimaal een week zou duren.
Moraal van dit verhaal: ik wil dat XS4All blijft! Klant worden van KPN ? Never!