Het is onverklaarbaar waarom de overheid een maatschappelijk belangrijk netwerk over heeft gelaten aan het particuliere initiatief.
Internetverbindingen zijn net zo belangrijk als het Drinkwater, Electra en Gas transport allen wel nutsvoorzieningen.
Er moet maar snel een overheidsbeslissing komen dat data transport wordt genationaliseerd en een nutsvoorziening wordt.
De nu ontstane probleem voor het gedachtegoed en geweldige service van XS4All kan dan mogelijk snel weer gestalte krijgen. Jammer dat de naam dan verloren zou gaan en het veel werk voor de gebruikers zou gaan geven. Voor ons zeker de moeite waard.
De reeds beperkte vrijheden van XS4All laten opgaan in KPN levert voor ons geen oplossing.
In oktober 2004 zijn wij toegetreden tot het internet met de bewuste keuze voor XS4ALL.
Nota bene is het contract verzorgt door KPN (ADSL), maar alles werd prima verzorgt door XS4ALL.
Ook een verhuizing en overgang naar glasvezel verliep zonder problemen.
De recentelijke uitbreiding naar TV werd feilloos uitgevoerd inclusief de ondersteuning door de geleverde monteur.
In al die jaren maar een keer geconfronteerd door een storing. Na telefonisch contact met XS4ALL zij de medewerker: ”Als u naar buiten kijkt kunt u misschien monteurs zien die aan het graven zijn, de storing moet vlak bij uw woning zijn.” Het was zo en toen ze weg waren was de verbinding weer hersteld.
De ondersteuning en bereikbaarheid van XS4All verdiend voor ons een beoordeling 10!!
Dat kunnen we niet zeggen van KPN. Wij hadden beide een prepaid telefoonkaart. Op zich niets mis mee. Maar dan moet je niet in Drenthe wonen. Op voor ons belangrijke plekken waren we niet in staat verbinding te krijgen. Na 3 jaar klagen via een moeilijk bereikbare KPN helpdesk en toezeggingen dat er na werd gekeken, gebeurde er niets.
Uit frustratie een andere provider geprobeerd, wat schets onze verbazing: wel verbinding op de voor ons belangrijke plekken. Dus nu allebei definitief overgestapt.
Recentelijk geconfronteerd met een verandering in het signaal van KPN Digitenne. We hadden in het verleden twee ontvangers gekocht. Een met opname mogelijkheden. Na contact met KPN bleek dat de apparaten konden worden omgeruild. Opname mogelijkheden waren er niet meer. En voor de tweede moesten we huur gaan betalen. Het abonnement opgezegd. En tot onze verbazing reageerde KPN met de opmerking “wij sturen wel even een doos om uw apparatuur terug te sturen, zonder een vergoeding voor de gekocht ontvangers”!!!!
Wij hebben aangegeven dat ze zich die moeite wel konden besparen.
Ongekende arrogantie.
Het vertrouwen in de aankondigingen van KPN dat er na de vollediger inlijving van XS4ALL niets gaat veranderen is voor ons dan ook verre van geloofwaardig.
Dus voor ons nooit meer KPN.
Hopelijk vindt “XS4ALL moet blijven” een oplossing met plan B. Wij wachten af wat dat gaat worden. Als er geen goed alternatief komt, is KPN voor ons geen optie.
E. en J. van Es