Hoe KPN klanten bij XS4ALL bedient zouden worden…

Laat ik voorhand zeggen dat de mevrouw die aan de lijn kreeg bij 0800-0402 niet veel kon doen (protocol volgen). Maar dit is een juweeltje hoe je ziet dat KPN procedures uiteindelijk zorgen dat de klant een ruk ervaring heeft.

Ik belde via mijn VOiP aanbieder (niet XS4ALL) een oude schoolvriend op in Zoetermeer teleefoonummer 0793xxxxxx. “Hallo met wie spreek ik ?” Verhip ik vraag naar die schoolvriend. U heeft een verkeerd nummer! Ik leg uit welke nummer ik had gebeld. Oke blijkt een schakelfout bij KPN. De man had uitgelegd dat hij meer verkeerde gesprekken kreeg! Dus ik bel op mijn mobiele telefoon datzelfde nummer (mobiel abbo bij KPN en beide nummers in Zoetermeer ook bij KPN PSTN). Krijg weer de persoon aan de lijn van het verkeerde nummer. Hij had al 2 weken last hiervan en KPN gebeld en KPN gezegd dat gesprekken niet verkeerd gerouteeerd konden worden! (Eerste KPN: “stuur klant het bos in puntje”). De mevrouw die ik aan de lijn had van KPN had een andere afdeling gebeld. “Je kunt de mensen niet bellen of emailen ? “Nope dit is het enige nummer dat ik heb”. De man met wie ik verkeerd was doorverbonden wilde het nummer niet meer geven waarmee ik was doorverbonden (koppige vent heeft een prive nummer had zijn nummer niet meer willen herhalen, dat vondt hij te gevoelig. Ik had hem nog uitgelegd dat ik KPN wel wilde bellen.

Toen kwam ze met de vraag of ik iemand anders kenden in Zoetermeer die ik kon bellen die daar in de beurt woont!
Kende ik dus niet! Ik kwam nog met de vraag kunt u het nummer ZELF niet bellen! Zei weer met een andere afdeling bellen: “Ja we moeten het nummer echt hebben met wie u doorverbonden wordt”. “Kunt u deze mensen niet bezoeken in Zoetermeer”. “Mevrouw ik woon in Nijkerk!”. Zei weer terug naar die andere afdeling. “Ja kunt niet” “Mevrouw is dit nou u storing of mijn storing!”. Na 39 minuten gelul aan de telefoon heeft ze eindelijk het nummer gebeld en een ticket aangemaakt!

Ik heb wel vaker van dit soort KPN bureaucratie meegemaakt in de loop van de jaren. Ik heb uiteindelijk mevrouw gedreigt om maar naar Tros Radar of Vara Kassa te stoppen. Bij XS4ALL nooit meegemaakt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *