Met het wegvallen van XS4ALL verdwijnt niet alleen een naam, maar verdwijnt ook een filosofie die in de huidige tijd broodnodig is voor de consument. Het schip van de informatieveiligheid is al jaren in zwaar weer, maar maakt nu water…..
Onder geen enkel beding, al geeft KPN het me VOOR NIKS, word ik rechtstreeks klant bij KPN.
No Way. Dit is een harde lijn in het zand. Tot daar, en niet verder.
Hulde voor het oude XS4ALL dat altijd voor de consument op de bres stond.
Als KPN niet inbindt (en dat doen ze vast niet, zijn ze veel te rigide voor) ontstaat ruimte in de markt voor “een nieuw XS4ALL” met een soortgelijke aanpak en filosofie.
We zien wereldwijd, dat er een tendens ontstaan is waarbij grote bedrijven ons een “levensfilosofie” menen te moeten opdringen, en waarbij grote bedrijven tevens denken dat ze de vrijheid van meningsuiting moeten censureren. Dit is ontstaan in de US, maar die wolk schuift onze kant op. Dit is m.i. een zeer gevaarlijke en onwenselijke tendens. Dat is waarom organisaties zoals XS4ALL zo belangrijk zijn.
KPN gokt erop dat ontevreden consumenten de daad niet bij het woord voegen, zoals veel ING klanten en Facebook gebruikers. Dit getuigt van een arrogantie bij KPN die alleen al daarom aangepakt zou moeten worden. Ben na jaren ING ergernis overgestapt naar een andere bank. Dat is makkelijker dan u denkt, banken hebben gewoon een overstapservice, net als zorgverzekeraars. En ik zal ZEKER overstappen als KPN XS4ALL laat vallen. Voeg dus ook de daad bij het woord. Consumenten hebben meer macht dan u denkt.
Als XS4ALL daadwerkelijk wordt opgeheven stap ik over naar de grootste concurrent. Uit wraak. En dan maar wachten tot er een nieuw bedrijf opstaat dat zich kan meten met het serviceniveau, de visie en de kwaliteit die we gewend zijn. Als KPN enig gevoel voor de toekomst had zou ze de naam KPN laten vallen en het hele bedrijf vormen naar de maatstaven die XS4ALL al sinds het begin hanteert. Zó creëer je een loyale klantengroep.
Een tevreden klant èn fan van XS4ALL sinds 1998.