Ik lees vandaag een stukje van de nieuwe Unilever CEO Alan Jope waar de heer Ibarra misschien nog wat van kan opsteken.
“Oude massamodel is definitief voorbij. Massaproducten doen het nog relatief goed. Maar de parels zijn toch vooral de kleinere, onafhankelijke merken met een missie in het leven. Je moet ze niet opslokken in de eigen kolossale organisatie, maar hun de vrijheid geven om te kunnen blijven ondernemen als kleinere nichebedrijven. Hun het management laten behouden en ze alleen laten profiteren van het gigantische logistieke netwerk en marketingkracht van het bedrijf”
Deze CEO van een grote multinational snapt het dus wel en misbruikt het woord emotie niet!
Heel goed dat Alan Jope’s terechte quote gepubliceerd wordt. Laten we hopen dat de mening van minimaal 51.000 gewone mensen, die er volgens de kpn-top niets van begrijpen, maar nu op niet mis te verstane wijze ondersteund wordt door een CEO van een veel succesvoller en groter bedrijf dan KPN, nu eindelijk wel indruk maakt. Misschien zijn er wel meer quotes van gelijke strekking van ander CEO’ s te vinden.