Dit Facebook-chatbericht schreef ik aan KPN. Zouden ze reageren?

Onderstaand Facebook-chatbericht schreef ik aan KPN. Ik ben benieuwd of en hoe ze reageren.

Beste medewerker van KPN,

Ik wil graag mijn zorg voorleggen over het voornemen van KPN om mijn provider XS4ALL op te heffen, en vooral over de wijze waarop KPN daarover tot nu toe gecommuniceerd heeft.

Om te beginnen vind ik het te betreuren dat ik KPN niet gewoon een zakelijke email kan sturen, maar contact op moet nemen via Facebook of Twitter. Ik ervaar dat niet als heel toegankelijk. Ik hoop dat u dit Facebook-chatbericht net zo serieus wilt beantwoorden als u dat met een email zou doen.

Uiteraard ben ook ik als abonnee van XS4ALL enorm geschrokken van het persbericht van KPN aangaande het opheffen van XS4ALL. Nog los van het onvoorstelbare bericht an sich, vind ik het onbegrijpelijk en zeer vervelend dat KPN niet de moeite heeft genomen om eerst, of tenminste tegelijkertijd, de abonnees van XS4ALL zèlf persoonlijk te informeren.
Het persbericht heeft onnodig veel onrust veroorzaakt, ook bij mij. Alleen al het vooruitzicht mijn emailadres te verliezen, en honderden accounts te moeten overzetten was zeer verontrustend. Bij mijn vorige provider (Casema->Wanadoo->Orange->Online->Ziggo) moest dat om de haverklap, en ik was juist abonnee van XS4ALL geworden vanwege de rust en stabiliteit en een emailadres dat blijft. Ik had er na dit persbericht al de nodige tijd ingestoken om uit te zoeken hoe ik deze situatie het beste het hoofd zou kunnen bieden, toen, een dag later pas, het bericht kwam dat het emailadres niet wijzigt. Had ik dat meteen te horen gekregen, dan had mij dat een hoop onrust en tijd gescheeld. Overigens vraag ik mij nog steeds af voor hoelang die toezegging geldig blijft.

Hiermee wil ik maar een voorbeeld geven van wat de communicatie van KPN via de media aan onrust bij gebruikers heeft veroorzaakt. Door dit zo te doen heeft KPN al bij voorbaat veel wantrouwen geoogst, ook bij mij. Als dit in het eerste begin al zo gaat, hoe zal KPN dan in de toekomst met ons gebruikers omgaan? Ook het feit dat het actie-comité ‘XS4ALL moet blijven’ heeft moeten ervaren dat KPN niet ingaat op hun proposities en dat KPN niet is ingegaan op een uitnodiging om deel te nemen aan het debat in de Waag op 28 januari a.s. baart mij zorgen.

KPN heeft aangegeven het beste van XS4ALL te willen integreren in de eigen organisatie. Ik zou KPN willen vragen dan te beginnen met het overnemen van de transparante, open, toegankelijke, directe en inlevende wijze waarop XS4ALL altijd met haar abonnees heeft gecommuniceerd.

Ik hoor graag uw reactie op mijn verzoek.

Met vriendelijke groet,
Arnold de Jong

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *