crap

Ik krijg nu een prijsverhoging en een nitwit commerciële nieuwsbrief van xs4all. Op een of andere manier wordt mijn sympathie voor xs4all onder de vlag van KPN steeds kleiner. Stiekem hoop ik dat alle overleg met KPN mislukt en dat er een nieuwe onafhankelijke provider met de oude waarden van xs4all (maatschappelijk betrokken, activistisch, etc) wordt opgericht.

7 gedachten over “crap”

  1. Och, die prijsverhoging – niemand zit natuurlijk te wachten op een prijsverhoging – maar ik ben nog wel zo naief dat wat geld kost ook door de klanten betaald moet worden. De beste provider van Nederland mag dus best wat meer kosten, want dan is er ook minder kans op uitholling van het gebodene. Prettige werkplekken voor de medewerkers, techniek die gesmeerd loopt, een sfeer die uitnodigt dat iedereen met plezier zijn beste beentje voorzet, denken en handelen vanuit het perspectief van je klanten – dat zijn toch de ingredienten om de beste te zijn *en* te blijven. Draai dat allemaal 180 graden om en je hebt in een notedop die hele onverkwikkelijke KPN kwestie in kaart gebracht. Uithollen en winstmaximalisatie lijkt hun credo te zijn, 3x bah. De enige uitglijder die XS4all misschien te verwijten valt is dat ze destijds hun ziel aan de duivel hebben verkocht. Ik hoop vurig dat die terug te kopen is – en als dat gefinancierd moet worden door een verhoging van de abonnementskosten dan heeft dat mijn zegen.

  2. Als xs4all volledig wordt overgenomen door KPN, is de lol er voor mij af. Zo lang als ik een computer heb – en dat is al héél lang – is xs4all mijn vaste provider geweest en altijd tot volle tevredenheid. Twee jaar geleden besloot ik om alles maar bij elkaar onder te brengen: telefoon, tv, internet, want het leek toch al één grote familie te zijn. Maar wel met het idee dat het internet van xs4all zou blijven. Sindsdien worden de rekeningen steeds hoger en lijkt het steeds aantrekkelijker te worden naar een concurrent over te stappen. Als xs4all opgeslokt gaat worden door KPN, ga ik die stap definitief zetten, want als de unieke identiteit van xs4all definitief verloren gaat, is er voor mij geen enkele reden om bij KPN te blijven.

  3. Dit is niet de eerste prijsverhoging. Telefoonabonnement al stevig verhoogd b.v. De toon van de brieven, van de website, van de helpdesk lijkt zakelijker geworden, saaier, minder persoonlijk. Alsof de medewerkers niet meer zo vriendelijk mogen zijn. Alsof ze minder plezier in hun werk hebben omdat ze korter worden gehouden. Ook is de service verminderd. Kon je altijd een passende repeater kopen met uitleg, nu staat dat niet meer op de website als ik het goed heb. Dit zijn van die sluipende veranderingen die afbreuk doen aan de community-cultuur van xs4all. xs blijft maar for all verdwijnt. Blijkbaar kunnen de medewerkers van xs4all dat niet tegenhouden?

  4. Let op: met deze prijsverhoging harkt KPN 7.500.000 euro op jaarbasis extra binnen (250.000 klanten x 2,50 euro x 12 maanden)!
    Eerst bekend maken dat XS4ALL opgeheven gaat worden en dan in de tussentijd een prijsverhoging doorvoeren. De druk op de XS4ALL leden
    wordt verder opgevoerd.
    Ik hoop op een alternatief zonder KPN.

  5. Helemaal mee eens. Ik heb in verleden van uit de or en gor bij een grote vervoersmaatschappij ook een reorganisatie meegemaakt. Veel beloften vanuit het management. Uiteindelijk leverde de adviezen wijnig op. Dus hierbij een waarschuwing aan de or van xs4all en xs4all moet blijven.
    Pas op je tellen. KPN geeft in de media al duidelijke signalen af dat zij het alleen op hun voorwaarden willen invullen. Dus zou ook mijn voorkeur zijn onafhankelijk verder zonder KPN.

  6. Ik ben een van de gebruikers van xs4 all met een klantnummer 100.000+. Ik hecht aan mijn xs4all.nl mailadres. Maar als dit zo doorgaat stap ik graag over naar xsnew.nl of zoiets. Ik wil geen inhoudsloze merknaam als provider.

Laat een reactie achter op Kees van der Hoeven Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *