Terugkijken: lancering campagne ‘XS4ALL moet blijven’

Opname van de livestream vanuit Waag in Amsterdam, waarin over het belang en de toekomst van XS4ALL wordt gesproken. Het evenement vond plaats om 20:00 op maandag 28 januari.

Tijdens de avond spraken onder andere Michiel Buitelaar (voormalig directeur consumenten van KPN), Brenno de Winter (publicist en beveiligingsexpert), Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie), Doke Pelleboer (oud-directeur XS4ALL) en Marleen Stikker (directeur Waag).

Omdat de Waag nu eenmaal geen grote ruimtes kent, zijn de gasten die avond verdeeld over twee zalen. Gasten uit de tweede zaal komen niet in beeld.

Gedurende de avond konden kijkers uit de tweede zaal en kijkers on-line vragen stellen via twitter/xs4allblijft, via facebook.com/xs4allblijft of via de reacties hieronder.

75 gedachten over “Terugkijken: lancering campagne ‘XS4ALL moet blijven’”

  1. Na het zien van de live stream kan ik maar één conclusie trekken: de enige manier waarop XS4ALL kan blijven bestaan is KPN op andere gedachten brengen. Alle overige opties, zoals het zelfstandig doorgaan onder een andere naam zijn gedoemd te mislukken, enkel gebaseerd op sentiment. En zoals ik vorige week al iemand hoorde zeggen: op sentiment kun je niets bouwen…

    1. op zich heb je gelijk, maar volgens mij heb ik Kirsten toch echt horen zeggen dat er andere partijen zijn die bloedserieuze interesse hebben in XS4all… grote partijen… of in elk geval partijen die iets te bieden.
      Op dat vlak zou dat kunnen gaan werken, qua materiaal. Rest nog de vraag hoeveel mensen actief zullen overstappen inderdaad.

  2. KPN gedachte: overstappen is vaak een groot gedoe en de reden dat mensen dit eigenlijk uiteindelijk niet doen.
    Beste KPN u begrijpt dan nog steeds niet wat hier speelt en waarom ik denk dat dit wel gaat gebeuren.
    Ikzelf heb ooit contact gehad als digibeet met de service afdeling van XS4ALL om een technisch probleem op te lossen. Samen met een technisch goed onderlegde en geduldige medewerker is alles in een uur opgelost.
    Dit, beste KPN, maakt dat zelfs IK niet bang ben voor een overstap. Kwaliteit en vertrouwen.

  3. Ik zou niet graag met die ex-kpn-er willen samenwerken in een bedrijf zeg. Met zo’n mindset blokkeert alles. En hij zou nog weleens op zijn neus kunnen kijken als hij meemaakt wie er allemaal vertrekken naar…. een van de vele mogelijkheden, want je moet denken in mogelijkheden. En gelukkig zie ik het denken in mogelijkheden terug bij de initiatiefnemers van de acties.
    O… enne ik draai nu 35 jaar mee in de wereld van bedrijven, ik ben nog geen businessplan tegengekomen wat ooit goed en tot het einde is uitgevoerd. Dus staar je niet blind op business plannen maar maak je op voor een berg inventiviteit, innovatie en improvisatie.
    Ik doe mee.

    1. Het was juist heel goed dat hij er was. Hij gaf niet zozeer zijn eigen mening, als wel een inkijkje in hoe dat soort bedrijven opereren. Hij maakte het glashelder dat KPN een telco is. Dat ze het niet zouden snappen is irrelevant (en vermoedelijk grotendeels onwaar) want ze hanteren andere uitgangspunten.

  4. Men moet de providers loskoppelen van de infrastructuren.
    Op deze manier kun je de monopolieposities van KPN en Ziggo doorrekenen.
    De ISP’s moeten zich puur bezig houden met het onderdeel toegang creëren voor een klant, en de netwerkbeheerders puur het fysieke deel voor hun rekening nemen.
    Één groot bedrijf (“NL-Infra-Telecom” ofzo) die voor een OPEN koper- en glas-netwerk in de grond zorgt, en daarnaast de ISP’s (KPN, XS4ALL, Ziggo, Vodafone etc. etc. etc) die daarop toegang hebben voor de eindgebruikers.

    Lijkt mij gezien alle (verboden!!) monopolieposities handiger.

  5. hopelijk realiseren de Kpn aandeelhouders zich dat t huidige management het merk Kpn aan t “DE-Branden”(lees AFBRANDEN) zijn en dat t BRAND/merk XS4ALL Veeeeel sterker is (los nog v de negatieve ballast uit t verleden: bv persoonlijk rekeningen in de tijd v “gratis”internet v rond 3000 gulden over 2,5 maand)

    Op de “dag vd Privacy” en veel vragen/klachten over privacy nu, is de kans dat over 5,10…20 jaar met een andere mindset de potentie voor t aantal XS4ALL “Leden :)”mogelijk in de miljoenen ligt en dus t rebranden v Kpn naar XS4ALL een financieel aantrekkelijke stap is!!

  6. Is deze actie wel goed te keuren door de Nederlandse mededingingsautoriteit? Omdat er nu te weinig concurrentie meer overblijft voor KPN? Kartelvorming ligt hier op de loer!

    1. Precies! Dat wordt dan net als in de politiek….kiezen uit 2 partijen…
      Een dictatuur dus 😱

        1. nee, dat wisten we ook al twintig jaar.
          Maar XS4all heeft al die tijd nog redelijk zelfstandig kunnen blijven. Daar komt nu dus duidelijk een eind aan. Vandaar de kritiek, en de zorg dat er geen alternatieven meer overblijven.

        2. Nee Stan, dat is sinds 1998 algemeen bekend. Het gaat nu om de zelfstandigheid van xs4all binnen KPN.

    2. XS4ALL = KPN helaas… KPN kan en mag doen wat het wil met XS4ALL.
      Wil het verkopen, no problem… Wil het volledig om zeep helpen?? Mag ook.
      Gewoon opheffen?? Niemand die ze tegenhouden kan. Helaas, maar waar.

      KPN zelf heeft ook het bezig van het koper/glas in de grond van en naar de telefooncentrales.

      Ikzelf zou een splitsing van provider en netbeheerder willen zien. Zo houd je een grotere concurrentie mogelijkheid op de netwerken (telefoon-koper of coax)

      1. Men kan het ook anders bekijken.

        20 jaar lang heeft KPN financieel geprofiteerd van XS4ALL, na al zijn inspanningen, we hebben ons allemaal zand in de ogen laten strooien, want ondertussen waren we geen klant van XS4ALL (ja op papier) maar in werkelijkheid ‘de kleine lettertjes’ van KPN zelf.

        Ben zelf zo’n ex-KPNér maar zoals ze met mij om gegaan zijn destijds 16 jaar geleden, daar lusten de honden letterlijk geen brood van. (Ingekort door de redactie)

        Want immers, die monteur is van KPN die langskomt (al is die ingehuurd via een ander), die adsl-kabel is wel van KPN, de hele infrastructuur rondom de hele internetaansluiting qua infrastructie is in zijn totaal van …… KPN.
        (Ingekort door de redactie)

        HOE ik dit weet, dit is ruim 12 jaar mijn werkveld geweest, van monteur tot in de orderdesk aan toe, dus ik weet echt wel waar ik over praat want ik heb de totale omslag van volledig analoog naar volledig digitaal totaal meegemaakt.

        Kortom, we willen zo graag met zijn allen, maar DIT is wel de praktijk, XS4ALL kan wel lekker kletsen maar een zuiver business-plan is er tot op heden totaal niet.
        Kom daar eerst maar eens mee, wie weet ben ook ik dan bereid tot …….

        1. als we gaan zitten wachten tot het bedje gespreid is en alles voor elkaar is, gebeurt er in elk geval niets.

  7. Een vraag voor Michiel Buitendijk, ex KPN manager consumentenmarkt

    Als er iets georganiseerd zou worden in de vorm van cooperatie of crowdfunding. Zou hij een rol voor zichzelf zien?

    1. De zure ex KPN meneer, Michiel Buitendijk, had helaas wel een realistische kijk op de zaak. Een petitie tekenen is één ding, vervolgens daadwerkelijk overstappen een tweede. Voor mij is het een principezaak en als XS4ALL KPN wordt ben ik echt weg. Bij voorkeur naar een provider met dezelfde idealistische insteek als XS4ALL en anders, als rechtgeaard Nederlander, de goedkoopste.

      Ik ben het overigens met je eens dat Michiel een welkome toevoeging aan het comité “XS4ALL moet blijven” zou zijn, al is het alleen maar om als luis in de pels de realiseerbaarheid te toetsen.

    2. Michiel Buitendijk is volgens mij uitgenodigd om een kritisch geluid te laten horen en dat is hoognodig om met beide benen op de grond te blijven staan.

      Ik ken de beste man niet, en eigenlijk ken ik niemand in de zaal, maar ik had van tijd tot tijd wel degelijk het idee dat deze man een groot fan is van XS4all, mogelijk zelf gewoonweg klant is (zowel prive als zakelijk met CX?) en ook gewoon mee zal gaan met whatever de actiegroep mee naar buiten komt.

      Het feit dat hij er was, tijd spendeerde hieraan, acht ik positief.
      Ik doop hem hierbij ‘Onze Zuurpruim’. Hij is geen vijand. Hij was aanwezig, wilde meepraten en deed het in zijn rol uitstekend.

  8. Hallo ……, ik heb een contract getekend met XS4all en niet met KPN !!! en ik ga zeker niet naar KPN als provider.

    Als KPN denkt dat ze zo maar argeloos “de klant” kan overnemen, is dat wel een erg arrogante gedachte en een riante onderschatting van “de klant”.

    Misschien een onnozele opmerking, maar veranderen van provider is een fluitje van een cent. Het enige voor mij is dat ik iedereen in mijn adresboek bericht moet sturen dat mijn e-mail veranderd is en ook dat is erg simpel.

    1. Precies, ik ben geen klant, ik ben een aanhanger, een volger, een bewonderaar, moet ik doorgaan? Ik bewonder kpn niet.

    2. ik vond het wel grappig dat Kirsten al aangaf dat heel veel mensen blijkbaar nauwelijks gebruik maken van het XS4all-adres.
      Persoonlijk doe ik dat in elk geval ook niet. Ik zit al jarenlang op gmail…. ben de laatste maanden wat aan het migreren… maar gebruik maken van mijn XS4all adres doe ik niet.

      Het is dus voor mij ook een koud kunstje om te switchen van provider. Is altijd een strategische beslissing geweest om ISP-onafhankelijke mail te gebruiken.
      Het enige risico wat ik heb is dat ik in het ergste geval enkele weken geen signaal op m’n lijn heb omdat ik switch van provider en letterlijk alles gaat mis in communicatie en technische overzetting. Maar ook dat kan ik prima hebben.

      Persoonlijk heb ik het idee dat indien KPN denkt dat veel ‘leden’ gewoon zullen blijven omdat ze de switch lastig vinden en uit luiheid blijven zitten, ze het mis hebben. Het gaat hier om XS4all-klanten. Onder deze ‘leden’ zullen ongetwijfeld velen zijn die wel iets meer weten van IT dan de gemiddelde KPN-klant, en helemaal geen probleem zullen hebben inderdaad met wisselen van provider. Die helemaal niet afhankelijk zijn van hun e-mailadres.
      Dat was dan ook mijn eerste gedachte richting het (terechte) punt van Michiel Buitendijk: je hebt gelijk als het gaat om de gemiddelde internetter in Nederland, maar je hebt het hier over XS4all-klanten… dat is een iets andere doelgroep dan de gemiddelde internetter die KPN bedient.
      Grote kans daarom ook dat van die krappe 50k handtekeningen zo’n beetje 80% daadwerkelijk mensen zijn die behoren tot de doelgroep die zonder problemen zal overstappen. Immers, de leden die geen idee hebben en lui zijn hebben ook de petitie niet ondertekend. Weten mogelijk niet of nauwelijks van de huidige ‘rel’.
      Die mensen blijven zitten ja, en die hebben ook niet ondertekend.
      Michiel maakt dus mogelijk de misvatting aangaande de doelgroep. Hij heeft gelijk, maar hij vergeet de factor ‘doelgroep’.

  9. Xs4all kan natuurlijk gewoon WBA inkopen bij KPN. Zoals aangegeven door Michiel, niet teveel hoop op Ziggo. Dat is de (te) lange weg. Fiber van Caiway,Solcon, Middenwest Drente en WBA vdsl geven een snellere manier om actief te worden.

  10. Michiel, met alle respect, je bent een nuchtere business man maar ik geef hierbij mijn handtekening voor het XS4ALL alternatief (als het naar geel is) en ik denk dat er VELEN zullen zijn.
    De XS4ALL klanten zijn niet de gemiddelde naïeve klant!…

    1. ene ‘gevaar’ hierin is dat slechts een klein van de klanten van XS4all de echte techies zijn en de overgrote meerderheid klanten zijn van het type waarvan die man in de stream zei dat ie ze de laatste jaren naar XS4all geluld heeft :)

      En dat komt dan weer neer op 50k tech savvies die de petitie ondertekend hebben en de rest van die 230k klanten de ‘domme’ gebruikers zijn die alleen maar bij XS4all zitten omdat ze dat ‘moesten’ van hun friendly-neighbourhood-IT’er.

  11. Op de buitengebieden ftth was KPN (en de dochters) niet bereid in te stappen op de aangeboden infrastructuur. Dus bedrijven zoals Tweak,Fiber en Stipte zijn daar de aanbieders. Deze zijn veel kleiner dan KPN. Het wholesale aanbod van Ziggo staat gewoon online.

    1. ik heb al zitten kijken naar een provider waar ik naar zou overstappen. Tweak lijkt de voorkeur te hebben. Het haalt het nog steeds niet met XS4all, maar lijkt first choice. Alleen zo jammer dat ze niet kunnen leveren op mijn postcode.
      En daar ontstaat het probleem.

      Er is te vaak geen alternatief.

  12. Waarom de focus op (glasvezel)kabel? met de komst van 5G is kabel obsolete (en met concurrentieslag op prijs wifi zometeen ook). Dus waarom niet XS4ALL2 niet inzetten op 5G? Biedt dat wellicht meer kansen?

    1. 5G is geen optie!! Juist niet in de buitengebieden.
      Je moet veel (HEEL VEEL) 5G masten opzetten en daar is ook weerstand tegen.

      Je kunt beter de ISP’s los koppelen van het netwerkbeheer zoals ook in de energie markt het geval is.

    2. ik wil helemaal geen draadloos. Doe mij maar lekker via de kabel. Weer een factor van afluisteren minder :P

      En wat moeten we nou helemaal met zowel 5G als glasvezel als we dat stomme downloadverbod hebben? NU.nl laadt niet of nauwelijks sneller via glasvezel dan met a/vdsl dus waarom zou je in wodansnaam glasvezel kiezen voor je gemiddelde internetverbinding anders dan ‘omdat het kan’? Enige twee redenen die ik kan bedenken zijn:
      1. omdat je alsnog illegaal wil downloaden
      en/of
      2. omdat je met 5 personen tegelijk meerdere TV-kanalen wil bekijken terwijl je tegelijk aan het gamen en bellen bent.

      Persoonlijk heb ik geen TV, mis het niet, heb geen vaste telefoon, en dus alleen internetverbinding. Ik heb op dit moment vdsl van XS4all, alle paren. En ik download niet illegaal.
      Ik hoef dus die snelheid niet. Al was het maar omdat ik geen glasvezel kan krijgen in mijn stad momenteel. Kan ik die wel krijgen, dan doe ik dat uiteraard omdat het kan maar niet omdat ik het echt nodig heb.

      Dus waarom wel 5g? Ja, 4g is het nu. Heb ik niet nodig zolang ik gewoon bedraad krijg. En voor 4g zit ik al bij T-mobile als mobiele provider, ik heb dus een backup/achtervang naast XS4all.

      Ik zie dus liever niet XS4all vol op 5g gaat inzetten, althans niet als ze het alternatief niet van minstens zoveel liefde voorzien,.

      1. 3. Veel op vakantie en via VPN/NAS lekker vlot je ding doen
        4. Je nas regelmatig backups naar de cloud laat maken
        5. Nog een home servertje hebt staan van je kind voor opleiding of misschien iets simpels als een Minecraft server voor de hobby/lan feestjes of zo?

        1. Daar is GEEN 5G voor nodig. De uitrol van 5G is voornamelijk bedoeld voor de mobile-devices (smartphones, mobile data terminals enz.)
          Voor thuis aansluitingen moet je glas, (V)VDSL of coax hebben. Is veel stabieler en minder afhankelijk van de te plaatsen extra masten om een goede dekking te krijgen met 5G.
          Ik voorzie grote tegenstand bij het plaatsen van masten voor alleen 5G, omdat dit al het geval was bij destijds UMTS, 4G enz. Ook de ‘alu-hoedjes’ clubs (‘stralings-gevoelige’ figuren) zullen moord en brand roepen om dit tegen te gaan met hun ongefundeerde kreten.
          (disclaimer: ik beweer niet dat deze groepering onzin roepen!! Er zijn wel degelijk mensen die erg gevoelig zijn voor ‘straling’ wat in feite elektromagnetische golven zijn)
          Maar dat is off topic.

          Zoals de zaken er nu voor staan is er steeds minder mogelijkheden in welke provider je kunt kiezen: KPN of Ziggo. Als geen van 2-en je aanstaan sta je al met je rug tegen de spreekwoordelijke muur.
          Ik voorzie een monopolisering van de internetwereld in Nederland door KPN en Ziggo, en de NMA en overheid moet hierop ingrijpen.

          De helpdesk van XS4ALL steekt ver boven die van KPN uit, puur omdat er bevlogen mensen daar werken met kennis en innovatie om een probleem te tackelen.
          De KPN-er mogen niet eens van een vast script afwijken had ik ergens gelezen.
          Erg jammer…

          We kunnen ‘ons’ probleem ook omdraaien: XS4ALL neemt KPN over en ontmanteld hun netwerk om deze in die van XS4ALL de integreren.

  13. Idee: zorg dat je >51% van de KPN aandelen in handen krijgt en zet deze zinloze actie om XS4ALL te laten verdwijnen stop.

    Wat kan XS4ALL nu feitelijk tegen deze gang van zaken doen, en wat is er nodig om XS4ALL alsnog als “zelfstandige” provider door te laten gaan?
    Ook ik ben bereid meer te betalen voor een goede (!!!) service.
    KPN investeert NIET in glas in Emmen (Dr)

    1. XS4ALL is al wat duurder…het gaat ook niet om het geld….het gaat om het IMAGE van deze betrouwbare provider!!!

      1. Moet eerlijk zeggen dat de prijsstelling van XS4ALL me best meevalt. Heb al wat rondgekeken en om bij mij in de buurt van KPN af te zijn is alleen Ziggo een serieus alternatief. Voor een vergelijkbaar pakket ben ik dan duurder uit dan bij XS4ALL. Let wel, ik heb TV en internet, geen telefoon.

  14. Upmarket gaan, FORD heeft dat geprobeerd en ontdekte dat het met het blauwe ovaaltje niet lukte.
    FORD kocht o.a. Jaguar en VOLVO op om het gewenste doel te bereijken, beloofde dat er niets zou veranderen…
    VOLVO is nu van de Chinezen, Jaguar van het Indiaase TATA

    Succes KPN met het idee van KPN Premium

  15. Ben geen klant bij xs4all, maar overweeg wel serieus om over te stappen als xs4all in de een of andere vorm blijft. Ben in de loop der jaren ethisch handelen, zeker op het internet, steeds belangrijker gaan vinden.

  16. Zolang bedrijven blijven roepen dat de Capex naar beneden moet en er niet gekeken wordt naar de ARPU maken me niet veel kans, helaas. Ik hoop dat Xs4all onder Kpn blijft, maar kijk eens hoe United Internet 1und1 het doet in Duitsland. Brenno gaf het al aan, aandeelhouders pleassen past niet zo bij xs4all.

    1. De aandeelhouders zijn al jaren de baas bij KPN. De directie doet hret in de broek als de aandeelhouders het ergens niet mee eens zijn. Daardoor zijn er al kostbare fouten gemaakt in het verleden.

  17. De integratie van de laatste hostingproviders zoals nxs en interned services was ook een chaos en volgens mij heel duur. Er waren veel dingen die verkeerd gingen bij het verhuizen van websites van klanten

  18. Ben ex-ICTer en heb veel gezien op het gebied van integratie van verschillende bedrijven. Heb daar nog geen geslaagd voorbeeld daarvan gezien, en de kosten zijn idd ENORM!!! Management ziet dat altijd veel te rooskleurig in.
    Ik zie zelf ook het meest in het zelfstandig verder gaan, buiten KPN om omdat ik het niet zie zitten om de winstafroming verder toe te laten.

    Crowdfunding lijkt me goed, of aandelenuitgifte?

  19. Hoe realistische is de uitspraak van kpn “alles blijft het zelfde”
    Hebben we het dan over 1 a 2 jaar, of houd ik als kant de zelfde diensten?

    1. Dat is politieke uitspraak want NIETS blijft hetzelfde!
      Ook internet vernieuwt zich permanent…maar XS4ALL blijft betrouwbaar en aktueel!

    2. totaal onrealistisch. Een PR-praatje waar geen speld tussen te krijgen is: op het moment dat het logo wordt veranderd naar KPN verandert er verder niets voor de klant inderdaad.
      Daaraan is geen woord gelogen.
      De problemen ontstaan echter daarna pas, en het is onmogelijk dat er dan niets verandert.
      Immers: als je de naam aanpast naar KPN… dan komt vanzelf de vraag ‘hey waarom hebben we een aparte servicedesk, we zijn toch gewoon KPN? gelijk trekken die hap!’. En dat geldt dan ook voor de producten (dat Fritzbox-kastje: gelijk trekken dus iedereen een nieuwe XPeria box waar je niks mee kan als tech-savvie), en de infrastructuur.
      Het is onmogelijk voor KPN om woord te houden op lange termijn, want als er voor de klant niets verandert dan hoeft de naam ook niet te verdwijnen…

  20. Hi! Wat kunnen wij, de klant, NU doen om KPN en in het bijzonder die bestuurders, te laten inzien dat zij fout zitten? Bedenk dat het heeren zijn met een wat hiërarchische inslag, dus ondersteuning door communicatiespecialisten zou handig zijn.

    1. dat boeit ze niet. Zoals gezegd zijn ze meestal alleen gedreven in winstcijfers.
      Dat is de kerntaak voor CEO’s etc: winst maken en de aandeelhouders pleasen. Kan je ze niet kwalijk nemen.

      Allerlei maatschappelijke dingen zal ze een zorg zijn. Daar zijn immers wel van die rare stichtingen voor die daar iets mee doen?

  21. Misschien aardig idee om dan te zorgen voor Italiaanse ondertiteling van de stream? Kan de top meelezen.

    1. 50.000 handtekeningen staat gelijk aan het aantal inwoners van een klein Nederlands stadje. De gemiddelde Italiaan geeft daar weinig om.
      Ik denk dat het uitdelen van pizza ipv appeltaart meer impact zou hebben gehad :P

      1. niet als die 50.000 opstappen dan is het dik verlies ineens, wordt men dan een keer wakker ?

  22. Willen we de situatie behouden zoals die was tot 10 januari? Of naar de situatie zoals voor de reorganisatie in 2013? En wanneer het laatste, waarom is er nu pas een actiecomité en niet al in 2013?

  23. Is een samenwerking met andere netwerkaanbieders zoals ZiggoVodafoon niet mogelijk om XS4ALL te behouden? Onder XS4EVER als ze perse de merknaam willen houden.

  24. Als Guidion monteur kan ik niets anders zeggen, het vakkundige personeel vindt je bij geen van de andere providers van KPN terug. Bij een eventuele overname door KPN, zal ik de eerste zijn die door de contractwijziging meteen op zal mogen zeggen en direct zal overstappen naar YELLOW4ALL :D
    Het feit dat de algemene voorwaarden worden gewijzigd op het moment van uitfasering van xs4all, maakt een directe overstap mogelijk.

  25. Zijn er gespreken/ideeen vanuit het actiecomite met eventuele investeerders om iets nieuws in het geel op te zetten?

  26. Aan de vrouw die zich afvraagt waarom de medewerkers nog niet opgezegd hebben? Vandaag gedaan.

    1. prima, en je kwam ook in de uitzending… maar rest mij de vraag: waarom nu al?
      je hebt toch de mail van Kirsten gehad met daarin de oproep om nog niet op te zeggen (als je tenminste in de mailinglist zit?
      Er is immers nog geen alternatief… en als je opgezegd hebt… denk ik dat we allemaal benieuwd zijn: waar stap je naar over? Of ben je voorlopig offline?

  27. Beste XS4ALL-ers,

    Tijd voor een doorstart als XS4ALL zelf!
    Het kabelnet gaat open, een mooier moment is niet denkbaar!
    Is het een optie om, onder dezelfde idealen, policy en andere condities als bij de oprichting, aansluiting te zoeken bij Zeelandnet?

    Succes met brainstormen vanavond!

    Hartelijke groet,
    Lilian

Reacties zijn gesloten.